Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til 6000kr


zxcvbnm

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt rundt og har konkludert med at jeg ikke har sjans til å finne ut av dette selv.

Jeg er på utkikk etter min første elgitar. En som både er lettspilt og låter bra. Trenger både forsterker og gitar og har en maksgrense på 6000kr totalt. Er åpen for alt av forslag sålenge det oppfyller mine kriterier. Nytt, brukt, fake, original er samma for meg. Spiller mye John Frusciante stil, litt funky hvis det har noe å si for hva slags guitar man bør kjøpe. Helst litt myk sound (er ganske noob som du sikkert skjønner).


-6000kr
-Lettspilt
-God lyd
-Brukt er kanskje et pluss da den er ferdig innspilt

-Ikke se helt jævlig ut

Skriv gjerne litt om hvorfor den er bra også! :)

En hundrings til den med best forslag!!

Endret av zxcvbnm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squier classic Vibe stratocaster eller telecaster brukt 2000-2500, og en blackstar ht-20 får du muligens for 3000 brukt. Låter bra bra begge to, og gitaren er lettspillt om den er godt justert. Da har du noen kroner till stemmemaskin, ledning og noen forskjellige pedaler på ebay ;)

Dette er et bra forslag. Tradisjonelt, lite nyskapende, men et veldig bra utgangspunkt.

Strat er uansett et must om man er på Frusciante-kjøret, selv om han også har brukt en og annen Gibson, Gretsch og Fender Tele. Det mest legendariske RHCP-stoffet er strat.

Et streit 60-tallsoppsett med Strat og Marshall i retroland kommer man langt med. Eksempelvis en Classic Vibe strat og en Marshall Class 5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i Squier Classic Vibe, men det ligger også en del Mexico- og Japanproduserte stratter på Finn til rundt 3-4000.

Når det gjelder amp, hadde jeg likesågreit gått for en Roland Cube. Helt OK cleanlyd, tålelig førstegangsvreng, mange andre effekter, tuner og den tåler juling.

Yamaha THR5 er i samme gata også. Den låter også tøft i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller man kan, om man liker litt rarere ting, gå for en Reverend. Det var en til salgs her for ikke så lenge siden. Meget bra kvalitet for penga. Og kjøp brukt.

Hva slags forsterker som kan være lurt avhenger av hva du har tenkt til å bruke den til - bare spilling på gutterommet, eller i et øvingslokale sammen med en trommis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag: Ligger en Epiphone LP Joe Perry boneyard på finn til 3000,- samt en hughes & kettner tubemeister 5 combo til ca 2600,-. Der har du også da noen lapper til overs for å betale frakt.

Vet at en del spytter på Epi, men mener selv at de mer påkostede modellene fungerer mer enn bra nok til en nybegynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer deg helt sikkert med en liten amp, fremfor stor.

Da får du mer for pengene hvis du kjøper noe ala Blackstar HT-5, Blues Jr, Peavey Classic eller noe i den gaten.

Ser stadig vekk Fender Strat Mexico til 2900-3200kr på finn.

Da får du et ganske så stødig oppsett til å begynne med.

Kan være en idè i kjøpe en enkel boost-pedal (overdrive) i tillegg, det gir deg plutselig mer allsidighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez RG550 87-89 modell i bra stand ca 4k . Veldig allsidig lyd i disse og lettspilte + bra tremolo . BRA kvalitet på 80 talls RG550 .

Og bruk ca 1500-2000 på forsterker (med innebygde effekter) + til 200-300,- til en distortion box .

Kronekursen er i fritt fall også og taper mye nå...USD er nå på over 6.50 kurs på DNB i dag .

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at folk anbefaler Les Pauls og RG550 (nei, det låter ikke skikkelig strat selv med coil split) når trådstarter sier han, ikke ordrett, digger John Frusciante. :)

Det blir nesten litt som å anbefale en Boss Metal Zone til noen som nevner SRV som referanse når en spør etter en ålreit gainpedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.