Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar-reparatør/maker anmeldelser


ariaboss

Anbefalte innlegg

Skriver under på Øivin Fjeld. Har brukt ham ved noen anledninger etter at Terje Nylund flytta fra Grenland og inn i de dype skoger langs svenskegrensa.

Øivin er både knakende hyggelig, dyktig, og tar hyggelige priser.

Kan også anbefale Terje Nylund, for de som ferdes i hans trakter, trur det er i Trysil-traktene han holder til nå. Terje er også en av de som har gått i lære hos Mr. Fjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mange har startet med å lære en og annen ting fra Fjeld, men ikke alle som klarer å få det til å gå rundt.

Hougaard har ikke gått i lære, men har tråkka rundt i samme miljø og omgangskrets som Fjeld (Musikkinstrument Akademiet, først på Jæløya og siden i Sarpsborg).

Nå skulle ikke dette handle om hvem som lærer av hvem, men dyktige herrer er de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir Falck i Trondheim. Han tror jeg er en av de aller beste i landet. Han har satt opp alle mine gitarer. Instalert mikkrofonsystem både på akkustiske gitarer og på en Dobro. Førsteklasses service og jobb på alt av det jeg har levert inn, helt siden 3-45 tida ved Leutenhaven!! nå er det jo kjedestyrt og litt mindre spennende, men Geir driver sykkelbutikk og gitar rep i Fjordgata 11. Anbefales om du har sikkelige insterumenter som trenger sikkelig super behandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Plukket nettopp opp to gitarer og en bass som har vært inne god Geir på Gitarguiden. En Musikraft/MJT strat og en Italia 12-strenger som fikk ny beinnøtt og båndjobb og en Greco EB2-kopi som fikk justert nøtta og en båndjobb.

Veldig bra utført og absolutt i toppsjiktet hva nøtt angår. Vanvittig pent arbeid.

Anbefales, men husk at du absolutt bør ha bil for å komme deg til verkstedet hans.

Jeg kommer garantert til å bruke Geir flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kjenner til noen i Stavanger som kan slipe bånd bra uten at det koster mer enn ny hals ?

Kjenner til noen som er litt lenger borte , men vil helst slippe å kjøre flere timer .

Lite i Stavanger som jeg vet om, man må enten ut til Strand-gutta eller til Vikeså og Trond Gudmestad.

Bruker sistnevnte til alt jeg ikke kan selv. (men så er han bare en halvtime unna meg da :) )

Endret av germaniumkid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk igjen en strat av Victor i Bergen idag der han hadde retta ut skjevheten i hals vha å bøye halsen (ja, det er mulig å rette halser mer selv når truss rod er skrudd maksimalt). Han filte også ned ujevnheter. Alt i alt strålende arbeid :D

Er ganske happy nå med Andy og Victor i by'n. Victor er ikke noe på lodding, men det tar jeg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til Gudmestad ja .

Er vel mer på hobbybasis og mest for kjente han gjør noe trodde jeg .

Er fort 1.5-2t kjøring frem og tilbake til han uansett .

Får vel heller kjøpe litt utstyr for å plane bånd selv etter hvert , og prøve på noen billige halser først .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.