Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar-reparatør/maker anmeldelser


ariaboss

Anbefalte innlegg

Bare gode erfaringer med de jeg har brukt.

Trond Tufte, Pluto, Husemoen og vår egen Castor Fiber, alle seriøse, hyggelige og kunnskapsfulle typer :)

Jeg kan justere halser og sånt småtteri, men litt mer seriøse ting setter jeg bort ettersom en dyktig fagmann kan gjøre en bedre jobb enn meg på kortere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok også hive meg på Fjeld-bølgen. Har en litt "ingen jobb for liten og inget problem for stort" greie gående. Han reparerer også bl.a amper og jeg tror ikke jeg har hørt et dårlig ord om han.

Jeg har også bukt Georgie D i Fredrikstad ved et par småjobber og kan absolutt ikke klage på hverken pris eller jobb der heller. Har derimot hørt et par skrekkhistorier derfra, men hvor sanne de er er jo ikke så godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øivind Fjeld reklame fra meg også. Bruker Øivin på alle gitarer jeg kjøper.

Han er en som klarer å få 100% ut av en gitar, og da vet jeg hvor potensialet for gitaren ligger.

Jeg skrur og ordner ellers det meste selv på gitarene mine,

men er klar over at jeg ikke klarer å få ut maks av gitarene på samme måte som Øivin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer min anmeldelse av Øivin Fjeld.

Han holder til på Rolvsøy, Fredrikstad i Østfold. Jeg avtalte time med båndsliping (750 kr/time) hos han for noen dager siden.

Da jeg hadde funnet frem kom jeg inn i et koselig verksted med diverse gitarer på vegghengere. Øivin håndhilste og var veldig imøtekommende mot både meg og de andre kundene som kom innom.

Når jeg tok opp gitaren sa han at han synes den var meget pen. (Jeg ble litt smigret) xD

Etter en titt på gitaren konkluderte han at båndene ikke var ujevne, slik jeg hadde trodd, men at den trengte en truss rod-justering og et setup.

Han satte den først opp med ekstremt lav action, men ba meg teste den mellom hver justering slik at jeg fikk den slik som passet meg. Jeg sa at jeg gjerne ville ha en litt høyere action ettersom jeg ikke er så lett på hånden at jeg slipper med så lav action uten klirring.

Mens han gjorde justeringene spurte jeg om hans meninger om bl.a. PRS, dagens Gibson/Fender vs eldre og hans mening på hele Nitro vs. Poly-greia.

Var litt nysgjerrig på en gitarmakers meninger om slikt.

Det ble en hyggelig samtale og jeg ble etterhvert tilbudt kaffe.

Etter litt justering og prøving så ble vi enig om riktig strenghøyde. Jeg tror arbeidstid ble klikket inn til litt over 1t 10 min, men han rundet av til en time, og jeg slapp unna med hyggelige 700 kr.

Hadde en god opplevelse med jobben, pris, og jeg hadde sansen for at jeg fikk være med å bestemme setup på min egen gitar.

Jeg kommer definitivt til å fortsette å bruke Øivin Fjeld til setup etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Stig "Rockn"rolfsen fra Guitar Workshop fiksa et par gitarer for meg. Begge var i orden i løpet av en dag, da han hadde bestemt seg for å kjøre en tight businessplan etter at butikken gikk konk. Flott arbeid, veldig hyggelig priset og slo av en lengre prat begge gangene. Hyggelig affære!

Jeg har også vært hos Stig med et par gitarer, og har vært veldig fornøyd med både arbeid og pris. Han virker genuint interessert i å gjøre et godt stykke arbeid for at jeg som kunde skal få en "wow"-opplevelse når jeg får gitaren tilbake.

Super-dyktig, og veldig hyggelig fyr. Anbefales.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.