Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

3/4 elgitar (trenger tips)


stromstans

Anbefalte innlegg

Hoi folk. Min kones åtte år gamle kusine har bestemt seg for å begynne å spille elgitar og bli rockestjerne, og moren har derfor bedt meg om hjelp til å finne instrument.

Hun er såpass liten at jeg tror hun bør ha en 3/4-gitar. Finnes det noen slike barnegitarer som ikke er bare søppel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så jeg som har klart meg uten GAS så lenge!. Aargh! Dårlig gjort å vise fram denne!

Jeg har en halvskala "tele" av merke "Harakiri GT" eller noe lignende. Den kan jeg kvitte meg med. Tror det er mulig å lage en gitar av det, men halvskala er veldig smått, så istemmer i at 3/4 kanskje er veien å gå.
Nybegynner og Mustangtrem? Skeptisk, ellers er jo ideen grei nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rød Indonesia Squire 3/4 jeg kjøpte på Facebook for 500,- .

Satte en vintage humbucker( ukjent hva merke den er men låter bra) i bridge for å få bedre lyd .

Eneste å utsette på den er stemmeskruene som er litt dårlige til å holde den stemt .

Ellers helt grei gitar og lettspilt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybegynner og Mustangtrem? Skeptisk, ellers er jo ideen grei nok.

Har ikke hatt problemer med tremen på de mustangene jeg har prøvd. Skulle den gå ut av stemming med heftig trembruk, er det jo bare å ikke bruke tremen.

Fordelen er som sagt at hun har et godt instrument hun kan fortsette å bruke når hun blir eldre. I tilegg er de morsomme gitarer å modifisere etterhvert som man får egne preferanser. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn med en superdistortion og hun er klar for indierockens og grungens gleder :)

Spørs jo litt hvor stor hun er også. Enorme forskjeller i den alderen.

2/3 er sikkert best nå.

Jeg begynte med en strat når jeg var 12. Kan ikke huske det var noe stress da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har en Stagg 3/4 testa den mot en Squire, og den kjendtes bedre ut. Jeg måtte intonere den og justere den litt, men båndene og halsen føltes mye bedre. mikkene er ikke all verden men klarer seg til han har lært seg å spille. tror gitaren kosta 1100-1200, så var det tilbud på Roland Cube. den låter faktisk ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.