Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PA-mikser med innbygget delefilter for sub?


sarge

Anbefalte innlegg

Ah, såpass lav prisklasse ja. Trodde ikke man fikk sub til under 3000kr om man skulle ha noe bedre enn PC-høyttalere :P

Ikke meningen å dra offtopicen lenger, men har du link til toppene og suben du har sett på? Bare av nysgjerrighet :)

Ift mikser, hva er kravene ift mikrofonkanaler og AUX-sends? Innebygget klang? Prisklasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir lav prisklasse på alt, ja. Det er ikke spikret noe som helst ennå, men følgende er plan:

2 stk http://www.thomann.de/intl/kustom_pa100t.htm

1 stk http://www.thomann.de/intl/kustom_pa112s.htm

Dette er et rent hobby-PA-prosjekt, og derfor går dette på et særdeles smalt budsjett. Portabilitet er også viktig (en person med dårlig rygg, altså undertegnede, skal enkelt kunne frakte det).

Man vil nok stusse på merket, men jeg har allerede et par basskabinetter fra samme leverandør og må si at dette er mye for pengene dersom jeg kan anta at kvaliteten er gjennomgående for alle produktene deres (noe som slett ikke er sikkert, siden jeg regner med at det er ulike kinaprodusenter involvert for de ulike produktlinjene).

Blir løsningen med delefilter i mikser umulig/for dyr, så er alternativene eksternt delefilter, evt, en subwoofer til av samme type (til denne prisen kan det godt hende at det er der det ender opp).

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den Behringer'n er faktisk et alternativ, men så er det jo Behringer, da.... ;) Har aldri prøvd høyttalerproduktene deres. Har en bitteliten Behringer-mikser og et par Behringer-mikker og et par små USB-lydkort som jeg er greit fornøyd med. Men jeg har også hatt befatning med et antall Behringer gitarpedaler som er skikkelig POS.

Noe mindre enn 12" i en PA-sub er meningsløst (IMHO).

Men tilbake til miksere: Finnes det noen som er i den rimeligere prisklassen og altså har innebygget delefilter for sub?

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomann hadde jo en Behringer sub (12", 600W, 20kg) til 1650kr som summerer, evt en "the t box" eller noe sånt med 8" på 200W til en hundrings mer enn den du har sett på.

Den Behringer-subben (Eurolive B1200D) er forresten et godt/dårlig eksempel på prisnivået i Norge noen ganger. Selv med MVA lagt på, så koster den 30% mindre enn fra forhandler i Norge. Jeg forsøker å handle i Norge for å støtte forhandlerne her, men noen ganger blir forskjellene rett og slett for store. Oh well. :wacko::unsure::blink:

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.