Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min nye låt ''Sleep Paralysis''


BjørnReiten

Anbefalte innlegg

Hei :)

Etter mye slit og jobb er jeg endelig ferdig med mitt hittil største prosjekt, ''Sleep Paralysis''. Dette er en låt jeg har jobbet med ca. et år nå, så det føles veldig bra å endelig få dele den med verden :P Denne gangen har jeg latt meg inspirere av fenomenet søvn-paralyse, som kan beskrives som et svært skremmende mareritt, hvor bevisstheten din våkner mens du drømmer. Du er ikke i stand til å bevege deg eller rømme fra marerittet, siden kroppen din fremdeles ''sover''. Mange av dere er sikkert kjent med hva dette dreier seg om, så jeg trenger ikke si mer om akkurat dét.

Jeg setter pris på tilbakemeldinger, både ris og ros:)

Vokalisten er min gode venn og klassekamerat Fredrik Raknes.

Dere kan også finne låta på spotify :)

(Jeg vil anbefale dere til å sette video-innstillingen på filmen til minst 720p, siden youtube av en eller annen grunn syns at 360p er kjempestas. Headset er også til å anbefale :P )

Håper dere liker låta!

Mvh Bjørn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jæævla fett. Digger spesielt instrumentaldelene, som jeg også gjorde på forrige låta. Vokalisten kunne gjerne trøkka litt mer, men det låter bra overall!

Tusen takk :) Han synger vanligvis mye lysere enn dette, og har derfor ''punchen'' sin høyere oppe. Men jeg skrev og spilte inn låta før han kom inn i bildet, så da var det ikke bare å legge det noen toner lysere liksom :P

La til litt delay og harmonier på vokalen enkelte steder for å dra opp trøkket litt.

Morro at du liker det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra. Laaang sang, men jeg hørte hele. :) Ellers enig med Erlend.

Mtp. vokalen, så hadde det kanskje vært spenstig å brukt litt større krumspring, gått både litt lavere og høyere i tone. Dette da det kan bli litt monotont ellers.

Men kanonbra totalt sett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra. Laaang sang, men jeg hørte hele. :) Ellers enig med Erlend.

Mtp. vokalen, så hadde det kanskje vært spenstig å brukt litt større krumspring, gått både litt lavere og høyere i tone. Dette da det kan bli litt monotont ellers.

Men kanonbra totalt sett! :)

Takk! Flott at du orket å høre hele:D komposisjonslæreren min sa det samme om vokal-melodien når han hørte sangen, så det skal jeg huske på neste gang jeg skriver:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fantastisk! Digger denne sangen enda mer enn Locked Up Star (som nok jeg står for ganske mange avspillinger etter hvert). Jeg digger det! Gleder meg enda mer til neste prosjekt, hvis progresjonen fortsetter!

EDIT: Har du planer om å legge ut Locked Up Star og på Spotify?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Digger denne sangen enda mer enn Locked Up Star (som nok jeg står for ganske mange avspillinger etter hvert). Jeg digger det! Gleder meg enda mer til neste prosjekt, hvis progresjonen fortsetter!

EDIT: Har du planer om å legge ut Locked Up Star og på Spotify?

Hehe, tusen takk Knewt!:) Blir nok flere prosjekter ja, og forhåpentligvis blir det ikke like lenge til neste gang!

Locked Up Star har jeg håp om å spille inn på nytt en vakker dag, siden jeg ikke er 100% fornøyd med mixen. Men kan sikkert slenge den ut på soundcloud:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høyrest sjukt bra ut! Likte dei forskjellige delane og komposisjonen veldig godt - Du kan vere veldig stolt!

Om eg skal kome med noko konstruktiv kritikk, så synast eg låten manglar eit høgdepunkt. Eg vart sitjande og vente på ein slags forløysing som aldri kom. Ikkje alle låtar treng eitt klart høgdepunkt, men eg trur denne låten verkeleg hadde kledd det.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det høyrest sjukt bra ut! Likte dei forskjellige delane og komposisjonen veldig godt - Du kan vere veldig stolt!

Om eg skal kome med noko konstruktiv kritikk, så synast eg låten manglar eit høgdepunkt. Eg vart sitjande og vente på ein slags forløysing som aldri kom. Ikkje alle låtar treng eitt klart høgdepunkt, men eg trur denne låten verkeleg hadde kledd det.

Takk takk! Godt at det faller i smak:)

Jeg er i grunn enig i det du sier. Jeg forsøkte å la refrengene (ca.07:45) fungere som høydepunkt, og at delen fra ca. 09:28 skulle være et slags klimaks for å runde av til outroen. Var egentlig vanskelig å skape et helt konkret høydepunkt når låta var så lang og bestod av flere ulike deler :) Men takk for konstruktiv kritikk, tar det til meg!

Bjørn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høyrest sjukt bra ut! Likte dei forskjellige delane og komposisjonen veldig godt - Du kan vere veldig stolt!

Om eg skal kome med noko konstruktiv kritikk, så synast eg låten manglar eit høgdepunkt. Eg vart sitjande og vente på ein slags forløysing som aldri kom. Ikkje alle låtar treng eitt klart høgdepunkt, men eg trur denne låten verkeleg hadde kledd det.

Enig, f.eks. 3.13 ut i låta hadde vært et fint sted og "dratt til". Forøvrig veldig bra låt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.