Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strøm forskyning til wah-wahen


Hallvardo

Anbefalte innlegg

Jeg har en vox wah pedal som jeg bruker nokså ofte i opsettet mitt.. problemet er det at den går på batteri, og batteriet blir brukt sålenge det er en kabel kobla til "inputen". jeg synes å ha lest at man kan lage en inngang til strømforskyning selv? har sett det har blitt gjort på andre pedaler. jeg er ikke sånn super teknisk anlagt, men har en kamerat som er elektriker og sånn.. så burde vel funke det.. men hva trenger jeg egentlig å kjøpe, og hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halo!

da må du lage en transformator, som gir ut like mye volt/strøm som et batteri gjør, så er det bare å koble via sekundersiden på transformatoren å direkte inn der du kobler på batteriet.

men, det er fullt mulig at du får tak i ferdiglagde transformatorer (også kalt adaptere) som leverer spenninger og strømmer som et batteri. det går ann å høre på en elektro-butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha.. jeg har en sånn adapter sak, hvor du velger hvor mye strøm/volt du skal bruke.. så hvis jeg setter den på 9 volt, så skal jo det funke.. så da trenger jeg liksom en dings som jeg kan stappe adapteren inn i, som jeg fester til wah'en, som en hun-plugg liksom? og kobler den til inni eller noe? (nei, jeg har ikke mye greie på tinga som dere kanskje skjønner.. hehe ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger er en sånn hunn-plugg som er på de aller fleste effektbokser til gitar. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det er en 2.5mm plugg. Koster maks 20kr. Får kjøpt den på Clas Ohlson. Hvis du har en kammerat som har peiling, gidder jeg ikke å forklare alt. Han vet allerede alt han trenger å vite. Bare gi ham en kontakt å si "sett den på". Du bør også si at den midterste lederen skal være -, og den ytre skal være +.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare tatt ut jacken når jeg ikke spilte,så holder batteriet lenge,jeg skifter mitt ca 2 ganger i året,så slipper jeg enda mere ledningssurr.

hmm, spiller ganske ofte :P men tingen er at jeg bruker wah-wah'en en del, og kunne godt tenke meg å ha den fast i oppsettet istedetfor å koble den til hele tiden. selv om jeg tar ut jacken når jeg spiller, bruker jeg en god del batterier i året.. så en extra ledning er ikke så farlig..

Et vanlig Boss 9V adapter høres ut som er akkurat det du trenger... det får du i nesten alle musikkbutikker.

jepp, har adapter.. John Veegard, du som spiller i Trishna? Hørte dere på UKM, slettes ikke værst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næh, liker vox bedre enn crybaby, nils... sorry mate  8)

Detter er kanskje litt off topic, men det er ikke vanskelig å modde en crybaby til å låte som en vox eller omvendt.. Jeg har schematics for begge pedalene.. Send meg en mail hvis interessert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.