Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min lille Crook Custom-familie


Frode Hansen

Anbefalte innlegg

Er hele gitaren i karbonfiber?

Forøvrig litt av en samling du har! Fyll gjerne på med info om pickuper osv også, jeg er ødelagt og liker å lese om sånt. ;)

Hallo Skoggy.

Tusen takk for det :)

Rainsongen er utelukkende karbon, ja - inkludert brua. Denne har ikke trussrod, da halsen er støpt for å skulle være som den er til evig tid.

Ettersom at gitaren er laget i et så sterkt materiale, så holdes den oppe av seg selv. Den har dermed ingen spiler innvendig. Den veier omtrent ingenting.

Låter stort og fint - ikke som tre, men veldig fint på en annen måte. Masse topp og bunn. Rainsong startet vel med Fishman-elektronikk, og gikk etterhvert over til LR Baggs - som denne har. Nå har de gått over til Fishman igjen.

En annen viktig faktor er at den er totalt uimottakelig for temperatursvingninger og/eller tørke. Mens de dyre tregitarene sprekker over en lav sko hvis man ikke passer på, så trenger man ikke engang å tenke på det med denne gitaren.

Jeg ble så begeistret over denne gitaren at jeg har sørget for å få agentur på den i Norge.

http://butikk.joarskorpsservice.no/

Er pickup-tulling jeg og, så det var moro å høre :)

De du har sett her er stort sett originale.

Crookene har noen pickuper som er standard for seg, og det er APC, Peter Florence og Lindy Fralin.

Stratene er originale (selvsagt).

Hva Andersonen har vet jeg ikke, men det er vel noen standard teletype-pickuper de bruker på akkurat disse.

Brian May har Burns Tri-Sonics.

Som jeg nevnte har jeg satt på et sett med Joe Barden på den rustic-Telen.

SJ-200 har Fishman Aura, og Martin har LR Baggs Element.

Rainsong har som nevnt LR Baggs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mexicansk 2012 Fender Telecaster Baritone.

Her var det ikke mye å rope hurra for... Humbuckeren som var standard låt ræva til bariton i mine ører, så jeg har satt på en standard tele-pu - og det låter mye bedre.

De to andre pu'ene låter heller ikke bra, så der skal det byttes.

Potmetre og switch var søppel, så det er byttet. Har også snudd kontrollplata slik at det ser ut som det skal; originalt er den nemlig snudd andre veien.

Brua sitter så langt fram at man ikke får sadelen på den dypeste strengen langt nok bak til det er mulig å få den intonert skikkelig. Genialt, Fender...

post-10282-0-36140100-1412724491_thumb.j

post-10282-0-19654400-1412724493_thumb.j

post-10282-0-65835600-1412724495_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de er produsert etter rundt 2000.

Jeg har kjøpt to av dem på ebay, og fant den siste - utrolig nok - på Finn.

Ikke spesielt dyre - men pga at det er en tid siden de ble laget, så blir de stadig dyrere, tett oppunder 1000 USD.

Jeg synes de er utrolig flotte instrumenter - låter fint og varmt til tross for størrelsen.

Anbefaler dog bruk av tonegard - det har i hvertfall hjulpet veldig på volumet, da disse instrumentene ikke bør ligge inntil kroppen når man spiller.

http://www.tone-gard.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.