Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Magisk!


Kossoff

Anbefalte innlegg

Veldig artig, og for meg som liker å jobbe med tre, helt fantasisk å se på.

Til tross for det, klarer jeg ikke å la være å stille meg selv spørsmålet om gitaren blir noe bedre fordi om man legger masse jobb i byggingen. Selvsagt er det grenser begge veier, for all del, men dette her er jo hinsides det meste. Et rent kunstverk, men altså- blir det nødvendigvis en veldig mye bedre gitar ut av det?

Sikkert dumt spørsmål, da det neppe er poenget i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den komentaren var litt ufin ,Space!

Min Tom Anderson er custom og bygget for hånd men selve kroppen og halsen er CNC utfrest, før finpussing slik at alle deler blir 100% like. mere jobb å frese alt for hånd, men om det er bedre kvalitetsmessig trenger det jo ikke bli. det som er viktig er jo at de forskjellige komponentene spiller på lag og at konstruksjonen er med på å formidle vibrasjoner og soniske egenskaper. Alle leddene må være kvalitet. Det jeg synes er bra med en Custom gitar er at du kan få den bygget på grunnlag av det du selv ønsker, og bygges etter mine krav. Jeg har f.eks en toppklasset fammelønnstopp på den gamle Tom Anderson gitaren min, men på den nye valgte jeg standard. Tom Anderson sa til meg at jeg ikke kom til å bli skuffet uansett. Det ble jeg heller ikke, men fikk noen dollar billigere gitar. man kan jo plusse på med diverse kosmetiske detaljer, men noen påvirkning av lyden og egenskapene har det jo ikke.. Når det er sakt kan jo to likt spekket gitarer låte lit forskjelig uansett. Det er jo så utrolig mange faktorer som spiller inn..

Men fin og lærerik prosess når man får være delaktig i byggingen av sin egen gitar! synes jeg fikk en grei pris i forhold til produktet! For meg er det absoludt verdt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.