Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

tanker om anskaffelse av bass amp


whiplash

Anbefalte innlegg

Har kommet dit hen at jeg ser på "ny" bass forsterker. Spiller mest med fingrene, noe slap og pop, og litt med plekter. Spiller litt av alt: jazz, funk, viser, folk, pønk, rock og metal.

Tenker å kjøre inn i et 4*10 Ebs Proline evt. utvide med et 1*15.

Har gravitert mot EBS fafner 2 og TC Electronics RH 750, men er usikker på hva jeg skal velge.

Pris og vekt er ikke høyt prioritet.

Håper noen mer erfarende/bevandrede kan gi erfaringene sine. På forhånd takk.

Endret av whiplash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med TC RH450, i alle fall. Selv om jeg nå skal selge den, så er det den beste ampen jeg har hatt (er i litt trang økonomi nå, og jeg bruker den ikke for tida). Sinnssykt allsidig! Den er stort sett helt lik som RH750 utenom watt-styrken. Tror du vil klare deg lenge med 450, forresten. Jeg har spilt på flere øvinger, og har ikke hatt den over 2-3 på master volum. ;) Jeg går veldig god for TC i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i den gaten at jeg mener "Hvorfor så dyrt?" og er blitt helfrelst Hartke-fan, Spesielt HyDrive serien med en HA5500 låter helt kung. Kjøpte egentlig HA5500 for ha mens en Trace Elliot var på Service, Jeg endte opp med å selge Trace'n.

Hartke brukes av "alle" fra Dave Ellefson i Megadeth til Victor Wooten, så det er snakk om temlig bredt bruksområde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fafner og RH750 låter ganske forskjellig. I grunnlyd er Fafner cleanere enn 750. Du kan skru Fafner over mot 750, mens 750 aldri kan bli så clean som Fafner. Fafner er dyrere, større og tyngre...og kan spille i 2 ohm.

Som flere har nevnt finnes det billigere alternativer, som vil gi deg omtrent like mye amp.

Det ligger en GK Fusion 550 til salgs på Facebook, jeg hadde kanskje vurdert den i stedet, og hatt penger til overs til noen fine kabinetter...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig priset sak, det. Han som solgte meg EBS Reidmar skulle oppgradere til Fafner, men det var en endorsement-deal, om jeg skjønte det riktig.

Kikket på demovideoen som ligger på 4sound, og det er flotte muligheter til å skru lyd med den. Jeg synes det er veldig mange penger for en amp, men på den annen side er det en dråpe i havet i forhold til hva folk bruker på andre ting, som utstyrspakker til bilen, ferieturer til eksotiske strøk, designervesker osv. Har du råd, og den er drømmen, så tar du den. Bare husk at såpass dyre ting kan det hende det er vanskelig å finne en kjøper til om du skulle ønske å selge den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var aldri fornøyd med Fafnerene på Øvingshotellet, men alt er jo hver sin smak, Har et par EBS Pedaler jeg derimot digger :)

Det er jo ikke Fafner II, og dessuten er den EBS 610 kassa som blir brukt der ganske scoopa i lyden IMO. Den låter helt anderledes enn EBS410, som er en veldig bra kasse.

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.