Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny classic player HH-strat fra Fender


StianJ

Anbefalte innlegg

Disse etterligningene av "wide range" buckeren låter krise, så de må byttes til noe ordentlig (uten cover). CBS headstock er forferdelig, så da må halsen byttes. Elektronikk må helt sikkert byttes også, så da var det ikke mye bra igjen på den gitaren! ?

Når Stratocaster i tillegg helt mister sin identitet ved at den ikke har en eneste single coil PU, blir det ? fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri helt skjønt at folk henger seg opp i headstocken på en gitar. Eller at man ikke kan gjøre nye ting med gamle modeller. Originalversjonen er jo fremdeles fryktelig lett å oppdrive, og forsvinner ikke av at noen tør å tenke nytt?

Når det er sagt, kan jeg styre meg litt for denne. Er ikke så glad i humbuckere og strattremolo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blør så absolutt. Har en i necken på en TC72 som skal byttes i noen Lollars. Elektronikken til Fender har nå aldri vært noe å skrive opp på ønskelisten sin, men har aldri følt noe behov for å bytte det ut. Bør kanskje merkes at jeg ikke sikter etter krystallklar lyd i utgangspunktet ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låter ikke originalene sånn også da? :D

Ikke etter sigende. Nå har jeg aldri prøvd originale Wide Range buckers selv, men det meste av det jeg har lest, sier at reissuene ikke låter i nærheten av de originale.

Nå kommenterte jeg heller ikke de originale. Kun de reissues jeg har vært borti, og det er japanske og mexicanske (som også brukes i amerikanske Fenders, så vidt jeg vet.)

Nå har jeg hørt gitarister som får god lyd ut av disse og, men da er resten av oppsettet tunet ut i fra den ene gitaren. Hos meg har det bare funka dårlig, men det kan vel ha med gitaristen å gjøre det også... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.