Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heisann! Ny på forumet


RobertAllan

Anbefalte innlegg

Heisann! RobertAllan her, ny på forumet.

Kanskje intresant å vite litt om meg?

Jeg er 31 somre gammel, født og oppvokst utenfor Kolbotn, bor nå i Prinsdals området

utenfor Oslo. Jeg kommer fra en famile som er veldig glad i musikk. Min far er Bob dylan

frelst (jeg ble forøvrig oppkalt etter han) og hadde en onkel som "tvangsfora" meg på 70-talls rock

frem til han døde mens jeg var liten (typ deep purple,rainbow,sabbath,zeppelin etc..) og det sies at

jeg sang enkelte ritchie blackmore soloer før jeg kunne snakke.

I forhold til gitar har jeg spilt gitar meget lenge, men er ikke skolert ei heller føler jeg selv jeg har

perfeksjonert noen stiler. Jeg lærte grunn akkordene av min far når jeg var 6-7 år gammel og har spilt

på gehør siden. I min ungdom (fortsatt ung kanskje, men har rundet 30 så..) spilt jeg i flere band i forskjellinge sjangre, Blues rock, jazz, melodiøs metal

Er mange år siden sist jeg spilte i band. For rundt 2 år siden fikk jeg lyst til å jobbe med litt musikk

igjen vedsiden av jobb og sånne ting, børstet støv av gitarene mine og startet et instrumental prosjekt som endte i flere gratis utgivelser, men er ferdig med det prosjektet nå, og innså egentlig at jeg jobbet mot å finne min egen "stemme" i musikken. Har brukt det siste året på å "finne meg sjæl" for å bruke et altfor klisje fylt utrykk.

Har endt opp med et utrykk som på en måte er meget langt ifra alt jeg har gjort tidligere, men som fortsatt gir rom for å bruke tidligere refferanser. I tillegg føler jeg selv at jeg har trådd over en barriere for meg selv da jeg har begynt å skrive og "synge" til musikken min. ALDRI gjort det før, og hadde heller aldri trodd at jeg skulle gjøre det noen gang. Jeg er en av de som har hatt en "sperre" når det gjelder egen stemme på opptak og sangstemme. Men har landet på en "sang"-stil jeg føler at jeg kan beherske og leve med.

Har lite klart enda, men jobber for fult med en EP som jeg planlegger å slippe rett før jul engang.

Det er en slags "rød-tråd" EP, der alle låtene (Hvis jeg får det til) vil ha en viss feel, tematikk og lydbilde som henger sammen.

Målene mine som musikker er ganske bekjedne. Jeg håper i første omgang at jeg klarer å få til ting slik jeg hører det i hodet, og at kanskje noen andre enn meg selv vil sette pris på det.

Skal legge ved link til bandcamp siden min etterhvert, men venter til jeg har mer enn en låt der så folk kan få litt intrykk av hva jeg driver med.

RobertAllan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det!

Ja, syns navnet mitt er stilig! Hadde en periode når jeg var fjortis hvor jeg verken likte eller brukte

Allan så fjernet det faktisk fra folkeregistret, men angret meg noen år seinere.

Nå syns jeg både det er litt tøft og anderledes og samtidig er det gøy at det er en historie bak det.

RobertAllan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.