Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

B.Y.O.C. problem


Anbefalte innlegg

http://byocelectronics.com/silverponyinstructions.pdf

her er instruksjonene.

alle potmetere skal peke samme vei, altså vekk fra 3pdt switchen og skal loddes på på baksiden av kretskortet, altså ikke samme side som komponentene. slik det er beskrevet på side 18 i dokumentet.

Hvis du har loddet det på feil, er det lettest å bare kjøpe nye potmetere og klippe av de gamle før du lodder av bena.

Kan du legge ut noen bilder av din pedal?

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke så mye tid i går til dette prosjektet, unger og lekser o.l :)

Men prøvde rett før jeg skulle i bingen i går, skrudde opp dekselet og kikket litt, potmeteret har kun plass på den ene siden så tviler på at det står feil.

Men nå er det ikke lyd i boksen i det hele, får kun lyd når jeg trykker den av så denne går nok i rote kassen for div. deler enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra bruksanvisningen:

"Step 5: Solder the pots, toggle switch and LED. You will be soldering on the

component side (top) of the PCB. After you have soldered them in place, be sure to
tighten up their nuts. TIP: only solder one lug of each component at first. This will
secure everything in place and still allow you to wiggle things around if you need to
adjust the fit of anything. Once you have everything perfect, go ahead and solder
everything else. Before you solder, be sure to lift the PCB up away from the pots just a

little bit. You don’t want the PCB to short out against the B100k D.G. pot"

Her ville jeg nok kilt/teipet noe isolerende mellom potmeteret og PCB også, bare sånn for sikkerhets skyld.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei, Svenni! Ikke rotekassa! Nå ser jeg igjen aktivitet på DIY-pedal-fronten. Det skjer ikke mye her for tiden, i forhold til tidligere. Ikke gi opp, men det beste ville være om du har tilgang på måletustyr som multimeter og oscilloskop. Da kan man se om spenninger er riktige og man kan følge signalveien. At den kuttet ut å virke er nok bare en bagatell f.eks løs ledning, kortslutning mellom pot og elektronikk etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.