Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Romklang på boks?


Kossoff

Anbefalte innlegg

Hvilke pedaler er det som har vært dritt? Jeg har lånt en Flint i en uke og selv om den låter meget fantastisk, konkluderte jeg med at den ikke fylte kriteriene. Smak og behag er jo alltid en faktor så jeg er spent på hva trådstarter legger i sine erfaringer med dritt. :)

For å komme med et forslag: Malekko spring chicken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke pedaler er det som har vært dritt? Jeg har lånt en Flint i en uke og selv om den låter meget fantastisk, konkluderte jeg med at den ikke fylte kriteriene. Smak og behag er jo alltid en faktor så jeg er spent på hva trådstarter legger i sine erfaringer med dritt. :)

For å komme med et forslag: Malekko spring chicken?

Eit par forskjellege EHX-variantar, noko Boss og ein frå Digitech.

Det som gjer at eg ikkje lik dei, er at de lêt meir som eit dekkande lag enn eit tillegg til lyden.

Har prøvd Flint før, og var veldig nøgd med den. Men om det finst noko som er like bra, evt. betre, er jo det supert.

Ang. kva er vil ha: hovudsakleg spring-aktig.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en Carl Martin Headroom i effektloopen og er meget fornøyd med lyden. Det eneste minuset er at den er litt i største laget, men det er vel bare sånn det er om man vil ha ekte fjærklang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst på Strymon Flint igjen, så har jeg en stuebrukt du kan få for et par lapper. Ser ut som ny, og jeg har fremdeles eska den kom i. Til mitt bruk blir det overkill, spesielt ettersom jeg heller bruker delay og ikke vil drukne lyden i både delay og romklang. Send meg en PM hvis du er interessert.

P.S. Hvis det holder med delay er Carl Martin Red Repeat et bra valg; den har tonekontroll på delaysignalet, slik at du kan styre slap-backen bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremolo-biten er meget bra på Flint, spesielt "61 harmonic"-varianten. Akkurat denne tremolo-typen er vanskelig å finne i en pedal (det nærmeste du kommer er Carl Martin Surf Trem eller Catalinbread Pareidolia, selv om sistnevnte blir litt for mye "over the top" for min smak). Jeg har en Line 6 M5, og tremolo-effektene fra den imponerer meg ikke...

Kanskje den største fordelen med Flint er at du kan velge om du vil ha tremolo før eller etter reverb. Jeg synes harmonisk tremolo passer best etter reverb, mens "65 photo" høres tøff ut i front av reverben. Avhenger litt av hva slags amp du har, og hva du liker.

Selv har jeg endt opp med Vox Vibravox for EL84-baserte amper med vreng, Rockett Josh Smith Dual Trem for EL84-amper på clean, og T-Rex Tremster for tweed style 6V6-amper. Er en smule tremolo-junkie kan du si...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilstår... utvalget per dags dato:

Vox Vibravox

Rockett Josh Smith Dual Trem

T-Rex Tremster

Red Witch Pentavocal Trem

EBS tremolo

Carl Martin Surf Trem

Joyo Tremolo

Danelectro Cool Cat tremolo

Ja, og forresten har jeg jo tilgang på tremolo-effektene i Vox Tonelab LE, Zoom G7.1, Line 6 M5, Zoom MS-70CDR...

Hadde også inne en bestilling på Tone Zcar Power Glide (2-3 års ventetid...), men kansellerte i et anfall av edruelighet :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.