Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste Ibanez RG på budjsett? (prestige)


Troll

Anbefalte innlegg

Da har jeg avtalt med Castor at jeg får tilsendt en gul RG550 i posten i løpet en noen dager.

Blir spennende :)

Tenker også å gå til innkjøp av en Prestige modell i løpet av vinteren også.

Ellers må jeg si at jeg er pisslei av tremmen på RG370, må få blokket shiten så fort som mulig :P

Hva er enkleste måten å gjøre dette på?

Det sitter forresten en GFS Crunchy Pat i RG370, som var en gigantisk forbedring! Anbefales på det sterkeste.

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig og effektivt: en kloss mellom kropp og tremolo. Fest litt dobbeltsidig tape mellom kloss og kropp. Da sikrer du at den ikke sklir ut av posisjon om tremoloen skulle få seg et 'kakk' slik at presset på klossen blir mindre. Fun fact: jeg mener å huske at Eric Clapton-signaturen kom slik fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve med en trekloss. Prøvde å sette i et viskelær igår, men det var ikke stort nok.

Kanskje jeg kjøper et stort viskelær og skjærer det til sånn at det passer akkurat, med litt dobbeltsidig tape på begge sidene.

Var kult det med låsen, men problemet mitt er i 100% tilfeller motsatt vei siden jeg bruker tykkere strenger :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kun ett strengesett igjen som lå og støvte ned, det er i 54-12.

Nå er gitaren stemt i standard D, og fortsatt er det ikke nok spenn i fjørene til å holde broen i OK posisjon.. Har strammet helt inn.

Er det noe annet jeg kan gjøre enn å sette inn nytt fjør? Jeg skal bytte tilbake til tynnere strenger, men uansett kjekt å vite..

Syns også det er helt jævlig mye styr med å stemme gitaren med tanke på at jeg aldri bruker tremmen. Hadde vært veldig deilig å få blokkert den helt.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gitaren fra Castor i posten en gul RG550.

Den bærer preg av alder, men spillemessig så ville jeg sagt at den er greit strøken - noe som er det viktigeste.

Halsen er ufattelig god, tynnere enn Wizard II og føles samtidig mye mer elegant.

Det er bare en hundre ganger bedre gitar enn RG370 og S7320 som jeg hadde tidligere selv mo prisen er noe lik.

Låter bra, jeg er veldig fornøyd med å endelig ha fått en god Ibanez i hus :)

Så nå kan jeg selge 370 og investere i en Prestige-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.