Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dingwall ng-2


simenandreas

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestilt meg en Dingwall ng-2 fra basscentral.com! :D

Dette er da signaturmodellen fra Nolly av bandet Periphery. Laget med dingwall sine fanned frets der H-strengen strekker en 37"skala til G-strengen på en standard 34". To humbuckere i typisk musicman stingray posisjon med en preamp laget av darkglass electronics som spesielt er kjent for sine overdrive-pedaler. Jeg er ikke helt sikker på hva som er hva på preampen, men regner med at det er master volum,pan,bass,mids og treble. Nolly forteller at han og darkglass brukte lang tid på å finne den rette mid-frekvensen som virkelig gjør bassen tight og fruity som han sier :)

Jeg får ikke bassen før i mars, men måtte poste likevel! Basscentral skulle ha 1600$ for bassen, noe som absolutt er økonomisk tilskrekkelig for oss som spiller litt seriøst! Blir spennende

post-11375-0-40012700-1411045264_thumb.p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lage en detaljert reveiw ja! Og en video :D

Angående lengden så tror jeg det skal gå fint. Har ikke spesielt store mannehender, men spiller på 35" skala nå og det funker helt fint. Jeg tror ikke den 37"skala H-strengen vil føles særlig lengre ettersom bridgen også er satt opp skrått. Strengen vil "starte" lengre bak på selve kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.