Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarreperatør i Bergen


E5150

Anbefalte innlegg

Jeg trodde Hanno hadde flytta tilbake til Tyskland? Og at det var en ny kar som hadde overtatt sjappa.

Det er meget mulig! Trur det var Victor Morales som er nevnt her oppe. Sjappa er dog framleis full av Hanno-gitarar, så eg veit ikkje heilt kva som skjer.

Edit: Sjekka mailen, det ER Morales, og i februar sa Hanno at han var "i utlandet for tiden."

Endret av Telemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det bra at eugene har gitt seg?

Fordi han driter i "vanlege folk". Brukte 1,5 månader for å bytte eit potmeter i ein av gitarane mine. Når eg leverte han sa Henki det skulle ta max 3-4 dagar.

Ein vaksenperson som jug til ein 13-14 åring, spesielt i ein handelssituasjon, er ikkje noko særleg til kar. Uansett kor flink han måtte vere..

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lignende erfaring. Han bygget en gitar til meg på slutten av 90-tallet, og det gikk egentlig greit. Men jeg hadde noen år senere et par gitarer inne for litt småjobb, og det tok veldig lang tid. I tillegg så var jeg misfornøyd med jobben han gjorde da. Virket rett og slett som om han nedprioriterte mindre ordrer.

Endret av shv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han driter i "vanlege folk". Brukte 1,5 månader for å bytte eit potmeter i ein av gitarane mine. Når eg leverte han sa Henki det skulle ta max 3-4 dagar.

Ein vaksenperson som jug til ein 13-14 åring, spesielt i ein handelssituasjon, er ikkje noko særleg til kar. Uansett kor flink han måtte vere..

Alle jeg har snakket med som har hatt noe med han å gjøre har hatt like(dårlige) opplevelser med eugene. Totalt ubrukelig og latterlig treg. Når det kommer til Andy halliday fikser han nok jobben men min erfaring med han er at om han lager hakk og gjør en slett jobb betyr ikke det så mye for han. Han imponerer ikke meg iallefall verken kunnskapsmessig eller utførelsesmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget mulig! Trur det var Victor Morales som er nevnt her oppe. Sjappa er dog framleis full av Hanno-gitarar, så eg veit ikkje heilt kva som skjer.

Edit: Sjekka mailen, det ER Morales, og i februar sa Hanno at han var "i utlandet for tiden."

Sist jeg traff på Hanno var i starten av sommeren i fjor, og da drev han å flyttet til Tyskland iallefall.

Men om det har skjedd noe i mellomtiden vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres det ut som det finnes mange gitarfiksere i Bergen, men få gode.. Har en Martin akustisk som gjerne skulle fått litt lavere action, hvem kan anbefales for slikt? (OP: hvis dette ble for grov hijack skal jeg mer enn gjerne lage egen tråd..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden. Synes det er greit å få samlet diskusjon rundt gitarreperatører i Bergen i en tråd. Er fint med litt erfaringsutveksling.

Noen som vet hvor det ble av Hans Mikkelsen som hadde et lite verksted i Sandviken for en del år tilbake? Er han aktiv enda? Han var rimelig dyktig synes jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres det ut som det finnes mange gitarfiksere i Bergen, men få gode.. Har en Martin akustisk som gjerne skulle fått litt lavere action, hvem kan anbefales for slikt? (OP: hvis dette ble for grov hijack skal jeg mer enn gjerne lage egen tråd..)

Det bur ein kar som lager gitarar i Cappes vei. Om ham tek småjobbar veit eg ikkje, men gitarane er veldig gode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden. Synes det er greit å få samlet diskusjon rundt gitarreperatører i Bergen i en tråd. Er fint med litt erfaringsutveksling.

Noen som vet hvor det ble av Hans Mikkelsen som hadde et lite verksted i Sandviken for en del år tilbake? Er han aktiv enda? Han var rimelig dyktig synes jeg å huske.

Siste jeg hørte om han var at han kjører lastebil og leverer ting på byggeplasser rundtom i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres det ut som det finnes mange gitarfiksere i Bergen, men få gode.. Har en Martin akustisk som gjerne skulle fått litt lavere action, hvem kan anbefales for slikt? (OP: hvis dette ble for grov hijack skal jeg mer enn gjerne lage egen tråd..)

Akustisk ville eg lett ha tatt med til Victor/Hanno.. Er ikkje det Kong Oscars gate something something?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til Andy halliday fikser han nok jobben men min erfaring med han er at om han lager hakk og gjør en slett jobb betyr ikke det så mye for han. Han imponerer ikke meg iallefall verken kunnskapsmessig eller utførelsesmessig.

Hmm..det er definitivt IKKE den Andy Halliday jeg kjenner gjennom personlig erfaring.

Sikter du til en spesifikk jobb han har gjort der du ikke var fornøyd? Har du i tilfelle diskutert dette med ham? Uten å kjenne saken er det umulig å vite hvorfor du ikke er fornøyd, men å si at han ikke bryr seg om han lager hakk og gjør en slett jobb er en ganske drøy uttalelse..og en uttalelse som er direkte ødeleggende for en persons rykte og anseelse.

Kort om andre jeg kjenner til her i byen:

Selv har jeg kjent kjent Henki siden han startet i kjelleren hos Frikk Musikk på Klosteret laaangt tilbake. Han har gjort utallige jobber for meg og gjort det meget bra. Det har sikkert hjulpet at han vet hva jeg vil ha ned til minste detalj, men det er forsåvidt irrellevant siden han ikke er aktiv lenger. Frank har ikke gjort jobber for meg siden jeg har vært "stamkunde" hos Henki, men han er alltid veldig imøtekommende og burde ha forutsetninger for å gjøre en god jobb etter det jeg vet.

Tilbake til Andy:

Jeg traff på Andy etter at jeg hadde vært gjennom et ganske omfattende prosjekt med en MusicMan JP5, der endring fra 12 til 15 tommer radius på halsen samt bytte av bånd + utfresning for montering av Floyd Rose var det mest krevende. Målet var å få gitaren så perfekt som mulig (for meg), og jeg vurderte å reise for å prøve nedsliping av bånd i en PLEK maskin etter at Henki la ned driften. Kort fortalt så har jeg ikke ofret PLEK en tanke etter at jeg lot Andy prøve en justering av båndene. Har aldri hatt så perfekte bånd tidligere på noen gitar, og det ville aldri fungert med en som "ikke bryr seg".

Vil til slutt nevne at jeg var innom Andy senest i går for å bygge opp høyden ørlite på en pickup, og i den forbindelse diskuterte vi denne tråden. Den Andy jeg kjenner er stikk motsatt av det som blir beskrevet her, og jeg følte at jeg måtte registrere meg på forumet her kun for å høre hva saken gjelder - og om du har tatt det opp med ham i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg har snakket med som har hatt noe med han å gjøre har hatt like(dårlige) opplevelser med eugene. Totalt ubrukelig latterlig treg. Når det kommer til Andy halliday fikser han nok jobben men min erfaring med han er at om han lager hakk og gjør en slett jobb betyr ikke det så mye for han. Han imponerer ikke meg iallefall verken kunnskapsmessig eller utførelsesmessig.

Har en gammal strat som ble restaurert av Eugene, meget bra arbeid og fin lakkjobb. Om han er treg eller ei kan ikke jeg uttale meg om, men ubrukelig er vel feil valg av ord.

Andy har ikke gjort jobber for meg. Men etter å ha snakka en del med han, så hadde ikke jeg nølt med å levere en gitar til han. Veldig hyggelig og hjelpsom, og virker kunnskapsrik. Så jeg lurte også på om dette er noe du har opplevd selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.