Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rack- nybegynner hjelp


RockAndRoll

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat kjøpt meg en Mesa Boogie Triple Rectifier reborn, som jeg er veldig fornøyd med! Men etter å ha brukt Line6 helt til nå, så savner jeg noen effekter som reverb, delay osv...

Dermed gikk jeg til innkjøp av en brukt t.c electronic g-major 2.

Men ser nå at det blir veldig tungvindt å trykke på den å skifte effekter osv mens man spiller.. Så derfor slo jeg nettop til å kjøpte meg voodoo lab sin gcx og ground control pro.

Men så kommer spørsmålet, hvordan skal alt kobles for at dette skal fungere best mulig? Skal straks kjøpe meg en rack kasse å ha unitene i da jeg også skal ha en gitarstemmer og en tube screamer pedal + forskjellig annet etter hvert..

Hater å lese bruksanvisninger, så tenkte å høre her først om noen ville tatt seg bryet å forklart hvordan man kobler dette opp hele veien, fra gitaren gjennom racket til ampen? :)

Hørest sikkert dumt ut for dem som har koblet opp "rack" før å kan dette, men er som sagt helt grønn på dette feltet, da jeg aldri har brukt en effekt-loop før, men bare line6 sine innebygde effekter via pedalbrettet ;)

Har ikke fått gcx'n eller ground control pro ennå, så mulig jeg finner ut av det selv, men er veldig greit om noen har erfaring med slikt oppsett å høre hvordan det hele er koblet fra a-å ;)

På forhånd takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å være litt uhøflig, men du gidder ikke lese bruksanvisning, så du ber forumet om å skrive en skreddersydd for deg? Makan!

Hehe, bruksanvisninger gjelder alt.. (derfor jeg aldri kjøper ikea) ;)

Men når det er sagt har jeg sett mange youtube videoer osv, å det virker som der er drøssevis av muligheter å koble det opp. Så jeg er i bunn og grunn bare ute etter et enkelt oppsett foreløpig til jeg får satt meg bedre inn i "rack-verdenen"

Endret av RockAndRoll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligheten selv, der.

Ikke helt uforståelig, da?

Når OP åpenbart ikke har noen intensjon om å sette seg inn i hvordan hans eget utstyr fungerer, så må jeg si meg enig i at det fremstår som fryktelig arrogant å be andre om å gjøre jobben for ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt uforståelig, da?

Når OP åpenbart ikke har noen intensjon om å sette seg inn i hvordan hans eget utstyr fungerer, så må jeg si meg enig i at det fremstår som fryktelig arrogant å be andre om å gjøre jobben for ham...

Litt vel mye barnehagenivå her nå! Helt greit du ikke vil hjelpe! Men da trenger du ikke skrive her heller!

Utstyret jeg har kjøpt er brukt, å der følger det heller ingen bruksanvisning med, så ja jeg kan nok finne denne på google, men igjen der er mange måter å gjøre dette på, og som sagt så leter jeg etter et enkelt og godt oppsett som kanskje noen har erfaring med fra før!

Men det skal siest jeg har fått et par gode og serriøse forslag på PM, så det begynner å hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligheten selv, der.

Oh well. Jeg valgte etter den kommentaren å google problemet. Her er første tilslag:

http://www.ehow.com/how_4966987_wire-guitar-rack.html

Burde jo hjelpe for en nybegynner, det.

At jeg ble provosert av at andre gjerne kan google det en selv ikke gidder må man gjerne kalle "barnehagenivå". Når jeg hjelper noen, så gjør jeg gjerne en grundig jobb for å hjelpe best mulig. Når noen forventer at andre syr puter under armene på dem uten at de engang gidder å løfte dem, så ble det altså såpass provoserende at jeg valgte å kommentere på det.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste faktisk på den tidligere idag, men uansett takker for svar!

Tenkte å ta utganspunket i disse oppsettet til å begynne med: http://img11.hostingpics.net/pics/531035CONFIG_GCX_EGNATER_G_MAJOR.jpg , http://blackoutdesigns.com/schema2

Så får man se hvordan det blir til slutt ;)

Endret av RockAndRoll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh well. Jeg valgte etter den kommentaren å google problemet. Her er første tilslag:

http://www.ehow.com/how_4966987_wire-guitar-rack.html

Burde jo hjelpe for en nybegynner, det.

At jeg ble provosert av at andre gjerne kan google det en selv ikke gidder må man gjerne kalle "barnehagenivå". Når jeg hjelper noen, så gjør jeg gjerne en grundig jobb for å hjelpe best mulig. Når noen forventer at andre syr puter under armene på dem uten at de engang gidder å løfte dem, så ble det altså såpass provoserende at jeg valgte å kommentere på det.

Her er det ikke snakk om å gidde eller ikke.. Sier seg selv at man prøver selv først, elles hadde iallefall jeg aldri orket å skrivd et innlegg her heller..

Men det er bare meg..

Men nok en gang så har jeg fått gode svar på pm, av folk som som tok seg tid å dele hvordan han hadde gjort det med sin amp osv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.