Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny brukt bass (3-6k)


EirikA

Anbefalte innlegg

Hei

Er i USA noen uker, siste turen med jobb over dammen. Tenkte jeg skulle kjøpe meg bass før jeg dra med hjem, for å ha den med i bagasjen. Sitter offshore der, så tenker å kjøpe ifra ebay, ikke butikk.

Har vært innom butikker før, og egentlig konkludert med at de fleste av dem hadde for det meste nye gitarer og basser. Lite brukt i de butikkene jeg har funnet nær flyplassen.

Har tidligere kjøpt et par gitarer på ebay, og føler meg sånt noenlunde trygg på det så lenge selgeren har mye utstyr for salg og mye god feedback. Men ønsker å finne et så bankers kjøp som mulig.

Skal først nevne at min tid med en bass i hånden involverer ca 1 time eller 2 med «leking». Så egentlig aldri spilt på en bass.

Har ikke noe bestemt «sound» som jeg er på jakt etter eller liker over andre. Så lite formeninger der. Kan vel nevne at musikken jeg liker best er halvgammel rock.

Er ikke noe stor fender fan, hverken bass eller gitar. Men har inntrykk av at folk flest har et godt inntrykk av disse, og at det er disse som er mest populære.

Har sett litt, og noen av Warwick bassene syns jeg virker interessante.

Men dette er vel et tysk merke, så kanskje greit å sikte mot noe annet. Ikke så mye penger å spare på å kjøpe en brukt bass i USA som kommer ifra Tyskland.

Har dere noe forslag og formening?

Det som jeg ser på som er viktig er:

· Bass mellom 3-6k (på ebay, maks uten moms er jo 6k inn i norge.)

· 4 el. 5 strenger ønsker ikke å utelukke 5 strenger, men se for meg en 4er.

· Lett omsettelig i Norge dersom jeg skulle angre/ønske å prøve noe annet.

· Merke uten for mye variasjon i kvalitet av samme modell , får jo ikke prøve spilt den.

· Allsidig som kan brukes i de fleste sjangre (rock/metal er nok mest sannsynlig bruksområde).

· Solid bass som kan fungere for noen som aldri har spilt før, men som det er mulig å «vokse» på.

· Brukt, slik at jeg får så mye bass som mulig for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yamaha?

Når jeg søkte og satt litt krav til "used" right handed etc. fikk jeg 1 Yamaha. Mulig pga pris. Men skal sjekke opp hva jeg finner av interessant i Yamaha, ser det ligger 160 ute på ebay. Så bør jo være noen som kan være bra.

Takk for forslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en titt på Spector og musicman også, takk for tipset. Har allerede sett litt på ibanez.

Har funnet et par forskjellige, får se om jeg klarer å finne noe spesifikt på nettet om hver enkelt modell.

Blir veldig mye som blir utelukket når jeg setter en del høye krav. Blant annet ganske mange selgere jeg ikke tør å kjøpe fra.

Ønsker hardcase også, kjedelig å få det fraktet med seg hjem, for så å komme hjem med en ødelagt bass.

Får dessverre ikke sett på linken. Tregt nett og hissig block filter. "Not business related" du liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på det meste nå, prøvde å kjøre filter på ebay på folk som godtok retur. Tenker at de da har litt mer tro det de faktisk selger. Men det fjernet veldig mange. Som jeg skrev, har jeg et litt hissig filter som stopper meg ifra å gå inn på en del sider. Har ikke fått ordnet meg med VPN enda, så research er ikke så lett.

Men har klart å sett meg ut et par, og lurer på om dere har noe kommentarer ang bass, pris etc.

http://www.ebay.com/itm/Warwick-Rockbass-Corvette-Double-Buck-5-String-Bass-Guitar-in-Natural-Finish-/291172849924?pt=Guitar&hash=item43cb411904

http://www.ebay.com/itm/WARWICK-ROCKBASS-CORVETTE-BLACK-PASSIVE-ROSEWOOD-/321518600054?pt=Guitar&hash=item4adc007f76

Fant et par par Warwick corvette basser. Syns de virker ok, uten at jeg egentlig har veldig mye informasjon å basere dette på.

Mulig jeg har missforstått, men disse «rockbass» versjonene er den «billige» typen som blir sammensatt i kina slik jeg forstår det? Så noen skrive at de fikk kjøpt en slik brukt for 400$.

Så prismessig burde vel disse gå et par hundre dollar billigere begge to.

http://www.ebay.com/itm/Ibanez-SR705-25th-anniversary-5-string-bass-hardshell-case-Bartolini-pickups-/121422945745?pt=Guitar&hash=item1c455f1dd1

http://www.ebay.com/itm/Sdgr-Sr-495-5-String-Bass-W-Hardshell-Case-/301029160233?pt=Guitar&hash=item4616bc7529

Fant et par ibanezer. Har et par gitarer av typen ibby, og liker spesielt god en S- modell jeg har. Og vis jeg ikke har forstått helt feil, har vel ibanez bassene generelt veldig tynn hals.

Leste et review på SR705 hvor personen hadde fått kjøpt en ny for 700$, så burde vel være mulig å få prutet denne brukte noe. Denne har aktive pickuper, har det noe spesielt betydning utennom batteri skifte? Får vel høyere output ifra dem, men er det noe mer betydning?

http://www.ebay.com/itm/Carvin-LB70-4-String-Bass-Vintage-80s-Original-Hard-Shell-Case-/291237590727?pt=Guitar&hash=item43cf1cf6c7

Fant en Carvin også ,denne er jo litt eldre ikke at det gjør noen ting, må bare få bekreftet at fret er ok. Regner med at fret på bass er ganske likt som på gitar?

Ble mye spørsmål og teks her, men vis noen har noe negativt eller positivt å si om noen av dem, fyr løs.

Ser for meg å prøve å sjekke litt mer opp rundt de forskjellige når jeg får litt mer tid, sende dem en mail og spør om litt standard ting. Plukker nok ut 2-3 av dem, og så prøve å se hvilke jeg klarer å få prutet noe ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nesten avskrevet hele basskjøpet. Mest pga datoen for hjemreise nærmer seg, og jeg ikke har funnet noen enda. Men ramlet over et par fendere, har prøvd å sjekke opp pris på dem, men klarer ikke å bli helt klok på det.

Bare så jeg ikke tar en undøvendig risiko uten å spare noe penger. Hva er disse verd?

Ser på Fender precision delux og precision "standard". Begge MIA.

Hva går normalt disse for i Norge? Noen som har formening om hva fornuftig/god pris på ebay bør være?

Slik det ser ut for meg ser det ut for at deluxen går fra alt ifra 800-1200. hvor 1200 er ganske overprist, og 800 er mer fornuftig, men kanskej også enda prutbart.

Men ser ut for at Standard utgaven går for 400-1000. Så ser for meg ut som at 500 er en ok pris for disse.

Dette er basert på et par min med reasearch, er jeg helt på bærtur med tallene mine? Ut ifra disse tallene føler jeg at 5-6000 for presiscion og 7-8000 NOK burde være ok pris på disse bassene i norge. Men igjen så er det bare min formening ut ifra veldig lite research.

http://www.ebay.com/itm/Fender-Precision-Deluxe-Bass-2006-Made-in-USA-/331322903799?pt=Guitar&hash=item4d24624cf7

http://www.ebay.com/itm/1983-Fender-Precision-Bass-Fullerton-USA-made-P-bass-/331321802392?pt=Guitar&hash=item4d24517e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.