Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD LP


Ichi

Anbefalte innlegg

Hehe. En påstand om hvor en P90 skal sitte, må jo bare bli møtt av en annen påstand om hvor en P90 skal sitte.

Trodde dette var et gitarforum jeg, hvor det nettopp var disse tingene som gjør at forumet lever.

Og i min bibel så låter en P90 feteset i en Junior. Helst i en gammel Junor.

Jeg har A/B testet P90 i '56 Junior med CS LP '54Ri med Lollars og RS-kit og alle oppgraderinger,

også mot CS LP 56RI med oppgraderte specs, og er i grunnen ikke i tvil. Har også hatt en CS '57 Junior RI.

For den som ikke hører at en P90 i '56 Junior låter helt utapå de andre, så trengs en tur til ørelegen.

Og det hører du også etter at trommeslageren kommer inn.

Og slutt å tro at Alnico II pickups er det eneste som gjelder. Gibson brukte alle typer på 50-tallet,

og du finner PAF'er med Alnico IV magneter allerede i oiriginale Burster fra '59.

Endret av GunnarpåMo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. En påstand om hvor en P90 skal sitte, må jo bare bli møtt av en annen påstand om hvor en P90 skal sitte.

Trodde dette var et gitarforum jeg, hvor det nettopp var disse tingene som gjør at forumet lever.

Og i min bibel så låter en P90 feteset i en Junior. Helst i en gammel Junor.

Jeg har A/B testet P90 i '56 Junior med CS LP '54Ri med Lollars og RS-kit og alle oppgraderinger,

også mot CS LP 56RI med oppgraderte specs, og er i grunnen ikke i tvil. Har også hatt en CS '57 Junior RI.

For den som ikke hører at en P90 i '56 Junior låter helt utapå de andre, så trengs en tur til ørelegen.

Og det hører du også etter at trommeslageren kommer inn.

Og slutt å tro at Alnico II pickups er det eneste som gjelder. Gibson brukte alle typer på 50-tallet,

og du finner PAF'er med Alnico IV magneter allerede i oiriginale Burster fra '59.

Hvem har sagt at Alnico II er det eneste som gjelder? Classic 57 kom i 1990, og er vel langt fra en PAF. Pickuper som SD Seth Lover og Dimarzio 36th er vel mye nærmere. Det nærmeste jeg har en PAF er en kinesisk billig-pickup. Ujevnt påspola, ubalanserte spoler, billige og dårlig casta magneter, dårlig potta så den er litt mikrofonisk, Bånn som en P-90, mellomtone fra en bøkker og bitt som en SC. :) Fins ikke maken, den har pokker meg sjel. :)

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.