Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vrengpedal til bass


Skullkrusher

Anbefalte innlegg

Dette er slett ikke enkelt. Jeg har prøvd både multiFX for bass, toneprints fra TC Electronic, diverse effectpedaler (OD, Fuzz og distortion). Jeg har kommet til at uansett om du skal ha lite vreng eller mye vreng, så er problemet at karakteren og/eller dypbassen blir lidende. Du bør ha mulighet til å blande inn noe av cleansignalet.

Jeg var nesten på kjøpern, men så bestemte jeg meg for å skaffe en egen blend-pedal i stedet.

Før jeg tok den beslutningen kikket jeg på Boss ODB-3 og EHX Nano Bass Big Muff som mine heteste kandidater. Du kan jo begynne der. Hvis størrelse ikke betyr noe, så kan EHX deluxe bass big muff være en rå kandidat.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg med på finn og kjøp en sansamp bass driver eller en VT bass. Knallgode vrengpedaler som har det du er ute etter, tror du får de for godt under 1000 lappen brukt. Jeg har også rykter om at Joyo sin ultimate drive skal være bra på bass, skal visstnok være en ganske god OCDklone. Jeg har en kompis som med hell bruker MXR sin Distortion + pedal.

Jeg tror hverken Ehx bass bigmuff eller Boss Odb3 er det du ser etter siden de er veldig hissige nesten uansett hvordan du skrur og vrir på knottene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en Joyo Ultimate Drive på bass. Det funker, men den har lite å gå på i "nesten clean"-området, og sånn sett er den vel så hissig som Bass Big Muff og ODB-3. Siden begge dise kan mikse inn dry signal, så trenger de ikke være så hissige.

(Derfor skal jeg bygge en blender for å kunne mikse clean og effekt)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bygge en russisk Big Muff med clean blend til bassisten i bandet.

Har testet med en original russer og det låter tøft, men tror det blir enda bedre med en clean blend.

Det er jo akkurat det EHX Nano Bass Big Muff er. Den er bygget over den klassiske, grønne, russiske Big Muffen med Dry-blend switch. Men det er klart det blir enda bedre med trinnløs blend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.