Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MFO anbefaler ny minstesats for spillejobber. Hva synes forumet?


PerA

Anbefalte innlegg

Ja takk! Men hvis vi begynner å kreve slike summer tror jeg vi like gjerne kan legge opp med en gang :P Har fått såpass hver oss et par ganger når vi har spilt for døra, men stort sett blir det ikke mer enn 1500-ish pr. snute - uavhengig av om det er døra-deal eller fastpris.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser altså ut som at 4100 er et stykke over det folk her inne normalt tar for en gig. Som antatt, egentlig.

Spørsmålet mitt er: Vil et slikt forslag om minstesats bidra til at dere på sikt setter opp honoraret?

"Vi tar 2500 pr. bandmedlem. Det er faktisk 1600 mindre enn anbefalt minstesats".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lenge siden spilte jeg for penger sammen med to andre, og en japansk trommemaskin. Da tok vi 4500 kroner, noen ganger litt mer for typisk cover- dansemusikk, type stå og covre listemusikk som var OK å danse til.
Det skulle bli nesten snaut et par lapper pr. medlem indeksregulert. Ser jo ikke ut som om det er så mye mer å tjene nå, nei.

Synes ikke 4500 er for mye, det er mange timers jobb og utgifter som skal dekkes, men så lenge man har det som hobby, er det jo lett å godta lavere satser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er er også helt enig i at lønna burde vært høyere, men igjen; jeg er stygt redd for at alternativet er å sitte hjemme og ikke tjene et rødt øre. Hos oss ligger vi på 2 lapper pr. mann og ved høyere totalhyre, opp i 3. Nå går det i tillegg en del i bandkassa, som jo er en dyd av nødvendighet når man har egen buss og PA. Et coverband kan kanskje heller ikke forvente mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.