Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reverb som låter rart - Fender Blues De´Ville 410


Guns N' Roses

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig en nydelig Fender Blues De´Ville 410 som låter sjef, men da den ble fraktet hjem må den ha fått seg en trøkk etter som reverben låter veldig rart nå. Det høres ut som en delay med kort tid og lang feedback når jeg skrur den på, så jeg antar at det er noe som er galt her.

Her er et kort klipp av hvordan det låter. Reverben er først satt til 0, deretter 5 og til sist 10

Er det noen som har vært borti dette før og vet hva som kan være galt? Er dette eventuelt noe jeg kan fikse selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reverb-enheten består av to eller tre fjærer som har en sender ("høyttaler") som sender ut til fjærene. Lyden forplanter seg gjennom fjærene og fanges opp i andre enden av mottakeren ("mikrofon"). Det høres ut for meg som at du i utgangspunktet har en to-fjærs som er vanlig på Fender, og at den ene fjæra har røket.

Denne enheten ligger som regel pakket i tolex i bunnen av ampen, og kan skrues løs for å sjekke. Det første jeg ville ha gjort.

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.