Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan spille fort?


Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har prøvd å lære og spille fort, men plekteret henger seg bare opp på en måte!!

Er det noen triks jeg kan bruke?

Jeg tror problemet ditt kan løses ved at du lar en mindre del av plekteret være ned mot strengene. Altså at du prøver å vise minst mulig av tuppen.

Dermed kan du slippe dette med at plekteret henger seg opp.

Noen liker også å la plekteret få litt vinkel, inn eller ut fra broa.

Hvis jeg formulerte med dårlig her så er det fordi jeg nettopp kom hjem fra byen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig i at farten bestemmer ikke hvor god man er eller hvor gøy man kan ha det med gitaren. Farta kommer etterhvert!:)

ville heller kunne improvisere til alle keys og akkordprogresjoner i Jazz enn å bli raskere enn Malmsteen.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville heller kunne improvisere til alle keys og akkordprogresjoner i Jazz enn å bli raskere enn Malmsteen.. 8)

Bra poeng, men de fleste som er istand til å improvisere på den måten har skaffet seg svært solid teknikk, nettopp slik at teknikken (eller mangel på den) ikke blir det som evt. legger en begrensning på musikken. Personlig syns jeg for øvrig at jazz-folk som Jonathan Kreisberg, Adam Rogers og George Benson er minst like imponerende fra et teknikk-ståsted som Malmsteen er.

Hva angår forbedring av plekter-teknikk, og jeg antar her at det dreier seg om alternerende plektring, så anbefaler jeg å øve på å plektre arpeggioer alternerende istedet for å sweepe dem. Tålmodig terping på dette skulle fjerne de fleste tendenser til at plekteret henger seg opp (dette skjer typisk når man skal skifte fra en streng til en annen).

Eventuelt kan man legge om til økonomi-plektring, slik at strengeskift-problematikken knyttet til alt.-plektring bortfaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du fart, går du for fart. Er smak og behag hva som er morsomst, og det kan diskuteres i det evige hva som er best, ergo gå for det du vil.

Ellers er et triks å vinkle plekteret litt, slik at det glir lettere over strengene.

Og for å bygge opp fart er å lære kjappe soloer seff en viktig greie. Metronomen er et godt virkemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.