Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lage ny batteriholder i hvilket materiale?


Anbefalte innlegg

Bra forslag entoneskala. LM317 er en rein analog regulator og den støyer ikke. Switchede regulatorer skal man nok passe seg for her, ja.

Det er vel bare å laste ned datablad for LM317, så kan man finne de ca. fire komponentene (motstander og kondensatorer) som må til for å få kretsen til å virke og gi 3V ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, mye blir til varme. Skru heatsinken fast i tremoloblokken så har du oppvarmede strenger i vinter ;-)

Slik jeg har forstått det trekker den samme mengde strøm fra batteriet som den leverer ut. Men i og med at den leverer en lavere spenning ut er det en differanse i watt der som svir av i varme. Dersom hvert av de to AA batteriene og 9v batteriet kan levere samme antall amperetimer så skal de to løsningene gi samme spilletid (i mitt hode, etter midnatt...). Hva som faktisk er normal mAh kapasitet for AA og 9v har jeg ikke i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill, men jeg er bestemt på at; å modifisere lommen er det beste alternativ.

To AA batterier gir en kapasitet på ca 2200mAh@3v, mens et 9v har rundt 560mAh@9v. Ved 90% energiutnyttelse vil 9v ha 1500mAh. Dersom en regulator gir 60% utnyttelse, snakker vi halvert levetid. Det er ikke akseptabelt. Varmeutvikling inni gitaren min er jeg heller ikke interessert i.

Jeg bruker ikke 2/3AA batteri, modifiserer 9v batteri, lodder batteri e.l. Poenget her er at det skal være enkelt i bruk. Jeg skal kunne kjøpe batteri enkelt i en vanlig butikk og sette de i på sekunder.

En ny 3v lomme er et alternativ, det er plass til det, men det ser rotete ut, ødelegger resonans, og jeg har allerede en dobbellomme, så beste alternativ må være å utnytte denne.

Jeg må bare finne et bra materiale å jobbe med. Får se hva de har på biltema/clas ohlson.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugru, skal sjekke det ut.

I fare for å repetere meg selv ;)

Litt av poenget er å redusere antall dinger bak på gitaren, så jeg vil holde meg til én batteriholder med to lommer.

Poenget her er å holde enklest mulig (bare sette i nye kjapt), men også å spare plass. Jeg har akkurat fått plass til denne dobbelholderen, så det skal være mulig å få bygget denne om til en 3v og en 9v lomme, heller enn å montere enda en holder.

En ny 3v lomme er et alternativ, det er plass til det, men det ser rotete ut, ødelegger resonans, og jeg har allerede en dobbellomme, så beste alternativ må være å utnytte denne.

Jeg må bare finne et bra materiale å jobbe med. Får se hva de har på biltema/clas ohlson.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvordan det ser ut inni gitaren er det ingen andre enn meg som ser. Slik ser det ut utenpå: (holderen lengst vekk)

Rent praktisk fungerer den utmerket. Polene er også fjæret så jeg ikke risikerer brudd idét gitaren hopper rundt halsen. Glassfiber er solid som juling, men jeg lærte en ting av denne prosessen: glassfibrene setter seg i fingrene, og verker og klør som et h***ete i en dag og to. Hansker neste gang :)

post-7216-0-51314700-1411263866_thumb.jp

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.