Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rektor Baldrians Elever


hr_ansjos

Anbefalte innlegg

Må bare hive inn denne, dette er et lite slå-i-hjel-tid-prosjekt med to kompiser. Vi begynte å spille inn slike medleyer for mange år siden, inspirert av Farmers Market. Eneste forskjellen er at vi ikke er så gode som Farmers Market, og for å gjøre saken enda verre så er konseptet vårt å spille på instrumenter vi ikke kan. F.eks møter jeg instrumentet tuba for første gang i denne sangen, i Tarantella-temaet.

www.boerseth.no/17.mp3

Dette er ikke for sarte sjeler.

Og før dere begynner å klage på lyden så er vår filosofi at det skal låte styggest mulig.

Edit: NY LÅT! Great DJ (Les lengre ned for detaljer) :)

Endret av hr_ansjos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske at vi spilte inn kam her..men noen instrumenter kan nevnes;

Gitar

Lapsteel med og uten vreng

Tuba

Hjemmebygd fiolin (som må startes opp et par sekunder før temaet, med intens gnikking)

Stemmeprakt

Kornett

Saks

Et gammelt barnekeyboard

Diverse effekter fra findsounds.com

Bouzoki (mandolinaktig strengeinstrument fra Kypros (?) )

Glass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en sang som beskriver 17. Mai på en mer passende måte en 'alle liker korpsmusikk og allsang, ikke sant?'-trallene! Et herlig sykt sammensurium av instrumenter, støy, skrik og melodier var det uansett...

Starte opp fiolinen? Er dette med snorstartmekanisme, ala små gressklippere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men vi har ikke harpiks for buen, så vi må bare starte gnikkinga en god stund i forveien.

Grunnen til at sangen heter 17.mai flashback er den meget traumatiske opplevelsen det ene bandmedlemmet hadde 17.mai år 2000. Ble vekket i et busskur på morgenkvisten av et skolekorps som sto rett utenfor skuret og varmet opp for dagens marsjering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt denne på repeat i CD-spilleren i bilen i dag, må dog innrømme at jeg etter attende gjennomlytting i morges (undervurderte visst køfenomenet litt) så meg nødt til å skifte, jeg begynte å bli litt smårar... Jeg tror den stakkars barnefamilien som bare hørte de mest bråkete lydene i bilen bak lurte på om det hadde rablet helt for meg. Glitrende underholdning uansett, en sann slager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Gjenoppliver denne tråden jeg. Vi har nå spilt inn en ny, feiende flott (kremt) medley. Denne gangen i countrydrakt. Lytt pent! ^_^

Great DJ

Låtene som inngår i medleyen er som følger:

Great DJ - The Ting Tings

God Gave Rock & Roll - Kiss

Norge Rundt-temaet

MacGyver-temaet

Enter Sandman - Metallica

Candle In The Wind (Elton John, men sunget av meg, som prøver å høre ut som Willie Nelson...)

Knights Of Cydonia (Roger Willie stemmer i her også, og du kan høre Mads rope i ei pute)

All That She Wants - med autotune! (Ace of Base)

Beverly Hills Purk-temaet

Kongen av Queens-temaet

Vi har forresten opprettet en gruppe på fjesboka, der kan du finne flere låter. Bare søk opp "Rektor Baldrians Elever" der inne - Vel møtt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.