Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tykkere elgitarstrenger på stålgitar, vil det funger? Litt svak pekefinger


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde et kupp i dag. Jeg og kona var på søppelhaugen og skulle kaste noe, også en gammel tv. TVen måtte jeg sette på et bestem bord og vet du hva som lå der. En stålstrenger som kunne pusses opp. Jeg så hva som var galt og fikk lov å få den. Gitaren er reparert, jeg måtte heve oversaddelen for den skuret automatisk mot første bånd. Jeg gav den to gode lag møbelpolish til man kunne speile seg i den og venter på at livet til oversaddelen skal hedre ferdig i morgen. Gitaren ser ut som rett ut av butikken nå. Selvfølgelig må jeg kjøpe nye strenger og nå kommer jeg til saken. Jeg har ikke så sterk pekefinger til barregrep. Kan jeg bruke de tykkelse elgitarstrengene eller ødelegger det lyden?

(Litt mørkt bilde)

post-13591-0-71736900-1409232268_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tention er jo stort sett det samme uansett type strenger

Nei. De fleste strengesett er satt sammen med ganske merkelig sammensetning av tension fra streng til streng. Dette er en av mine kjepphester, og ALLE mine gitarer og basser har strenger som er omhyggelig valgt for å ha jevnt strengespenn (tension).

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel én ting som er ganske sikkert her, og det er at det ikke er latskap som gjør at han er svak i pekefingeren. Veldig lett å si "spill mer" eller "tren opp muskelen i fingeren" o.l

Holder en knapp på at det er andre bakforeliggende grunner til at penkefingeren er svak.

Bra det fungerte med tykke elgitarstrenger, Rottenikken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel én ting som er ganske sikkert her, og det er at det ikke er latskap som gjør at han er svak i pekefingeren. Veldig lett å si "spill mer" eller "tren opp muskelen i fingeren" o.l

Holder en knapp på at det er andre bakforeliggende grunner til at penkefingeren er svak.

Bra det fungerte med tykke elgitarstrenger, Rottenikken. :)

Det var derfor jeg formulerte det som et spørsmål. Ingen grunn til å være hårsår på andres vegne.

Når det er sagt, så er det i ni av ti tilfeller mulig å trene styrken i grepet (selve pekefingeren har oppsiktsvekkende lite muskler) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.