Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mean Green Rock Machine, et Explorer prosjekt..


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Lakkert og all HW mottatt nå.

DSC04203-800.jpg

Så var det wiring da... Har funnet ut av det nå tror jeg, med 1 volum og to tone, pluss alt det andre.. Blir nok noen timer med loddebolten når jeg er i form til å begynne på dette! Etter litt skribling ble det en fantastisk arbeidstegning av det!

Wiring-800.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Denne er omsider ferdig! Det er lyd i den, og i alle mulige pickup-kombibasjoner, og det er mange...

Halsen er bra, passe lav action, og godt intonert! Minuset så langt er at den er veldig framtung, og bridge-pickup har lie output.. Kan komme av plasseringen helt bak i broa..... Eller at den er justert for lavt ned i kroppen.

Skal bruke den litt, og heller komme tilbake med en omfattende review av dette etterhvert!

DSC04217-800.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da finner du sikkert ut det samme som meg, da jeg gjorde den øvelsen der i en Ibanez SG- kopi for noen år siden, at man får ørtenogførti lydkombinasjoner som låter "nesten" helt likt alle sammen, og man må ha med seg et A4- ark der det beskrives hva som er hva. Man ender opp med å bruke tre til seks lyder, og det er ikke mer enn hva man kan få til med en vanlig gitar.

Ikke meningen å være partypooper, men det er nå min erfaring. Det er neppe helt uten grunn at det ikke har slått igjennom og blitt vanlig.

Når det er sagt, bra jobba, jeg er imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der er i tankene Germaniumkid! Hadde en RR med reimfestet der...

Ellers er jeg enig i at noen av pickupkombinasjonene er veldig like, men har også registrert at de fleste gir godt hørbar endring! Coilsplit og Gilmour switchen gjør jo mye. Og noen bruksanvisning er ikke nødvendig... Vanlig system for 5-veis switchen, 1 bryter for for coilsplit til hver pickup, samt en bryter for å koble inn neck når som helst, egentlig veldig enkelt og oversiktlig. Husk at jeg stortrives med Mesaen min, den har vel 50 knapper og brytere foran og bak.....

Og jeg har sluttet å spørre meg selv om jeg trenger det når det gjelder gitarer og utstyr, dette er bare moro!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet reimfestet slik Germaniumkid foreslo, og det gjorde susen! Fin balanse nå.

Har også skrudd bridge pickup opp litt, mye bedre volumbalanse mellom pickupene nå.

Men med feit vreng på ampen betyr det egentlig lite!

Ellers har halsen fått seg en liten bue etter et døgn med strenger på, trenger en justering til helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er omsider ferdig! Det er lyd i den, og i alle mulige pickup-kombibasjoner, og det er mange...

Halsen er bra, passe lav action, og godt intonert! Minuset så langt er at den er veldig framtung, og bridge-pickup har lie output.. Kan komme av plasseringen helt bak i broa..... Eller at den er justert for lavt ned i kroppen.

Skal bruke den litt, og heller komme tilbake med en omfattende review av dette etterhvert!

DSC04217-800.jpg

Den Wahen så kjent ut!

Lekker gitar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den helt ferdig! Måtte shimse halsen litt innerst, og stramme trussroden litt. Nå ble den plutselig veldig god å spille på, tilbake til lav og jevn action, og null klirr. Rett og slett en artig gitar med mange (og brukbare) lydvariasjoner!

Og til Polkagrisen, ja den wahen kjenner du nok igjen! Men er ganske sikker på at det er flere enn meg som har en slik!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Nå har denne gjort nytte for seg, og havner på Finn, prøver meg på en pris tilsvarende delekost... Skal bli spennende å se om det i det hele tatt er mulig å få solgt noe slikt!

 

oppdatert: Joda, solgt til prisforlangende etter et par timer på Finn! Litt vemodig, men nå har jeg plass til en ny gitar?

Endret av askret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.