Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tubemeister 18, innspilling og effektsløyfe


Ichi

Anbefalte innlegg

Huka tak i en omtrent ubrukt, men rimelig H&K Tubemeister 18 for ikke lenge siden. Til direkteinnspilling har den linjeutgang med Red Box som simulerer et 4x12 kabinett, men dette gir naturligvis litt begrensinger. Lurer på om jeg kan bruke utgangen på FX-loopen (direkte fra preamp) og kjøre rett i lydkortet, og legge til egne IR med andre kabinetter i DAW?

Jeg antar at FX-ut signalet på preampen er instrumentsignal og ikke linjesignal?

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre ha det inn med teskei, Aph, men det vil altså si instrumentsignal? Ekke så bevandra i akkurat dette.

Har vel stort sett alt av gitarsoftware, men ampen gir mer trøkk og prescence inn i DAW, og fin tubevreng. Ikke minst kan jeg spille inn clean-signal og bruke gitarsoftwaren i DAW som VST uten at det høres så prossessert ut som gitaren rett i lydkortet. Maks fleksibilitet er det jeg er ute etter, altså, som var en av grunna til at jeg handla Tubemeisteren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.