Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Singelcoilgitar uten signaturlyd? Forfengelig eller pragmatisk?


evergud

Anbefalte innlegg

:-)

Lipstick hadde vært kult, men jeg liker ikke utseendet på dem.

Jeg syns forresten det er rart/dumt at det er umulig å få kjøpt SG-kropp som ikke er mahogny/korina.

Det er en ærlig sak, men det er mulig å bytte til solid strat skall med enkel modifisering. Jeg har gjort motsatt å satt en strat size rail humbucker under lipstick skall i stol på min '59 dano :)

Ikke mahogany: Sg zoot suit :D

Endret av tronni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lipsticks med annet cover kunne gått an. Egentlig tror jeg at jeg aller helst vil ha en SG i ask eller or med JM pickups.

Hm. Andre enn warmoth/MJT som selger kropper?

Eh, søndagstrøtt her. Allparts, Stewmac, Guitarfetish vet jeg selvsagt om.

Endret av evergud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singlecoil, ikke SG eller fender..

Jeg startet å tenke på Rickenbacker, selv om merket er kjent (om ikke annet fra REM og Beatles, the Who, etc), tror jeg det er en relativt uvanlig gitar type. Har aldri prøvd en, men de ser morsomme ut.

Endret av KimT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tittet på utvalget av pickups hos Guitar Fetish? Jeg tror det skal være mulig å finne en P90-variant som ikke er så "sinna" som du beskriver, ellers har de jo veldig mange andre varianter. Jeg liker konseptet med P90 i humbucker format. Har du forresten forsøkt å senke følsomheten og dermed output ved rett og slett å senke pickupen i de gitarene du har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hatt P90 fra dem før, og syns at de er helt fine, de. Problemet med å skru pickups lenger ned er redusert bassrespons, samtidig som P90-mellomtonen er der. Jeg spiller også på forsterkere med mye mellomtone, så det er noe med balansen her. Altså, jeg elsker P90 til blodrock og stoner og alt det jeg bruker dem til. Men så vil jeg jo litt mer også... Særlig med Fuzz face, Muff tar jo hva som helst.

Skulle gjerne hatt en ask/or SG med JM-oppsett, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.