Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rengjøring av gitar


IbanezFanatic777

Anbefalte innlegg

Altså, jeg har drevet med gitar ei stund, men ikke så mye rengjøring, noe jeg tenkte å gjøre noe med :)

Så for å komme i gang meg dette tenkte jeg å henvende meg til dere, O' store orakler på dette felt..

--

Til strenger kan man bruke diverse rengjøringsmidler, eller evt kun en ren mikrofiberklut, stemmer det?

Og i den forbindelse lurer jeg på om noe slikt som dette kan fungere?

--

Til fretboard og headstock, plekterbrett, mikker og resten av gitaren kan man vel også bruke disse?

Det er ikke slik at gitaren kan ta skade av disse klutene med tanke på at de kan gi riper eller noe?

Ser også det kan være greit å bruke en børste, en myk børste, for å fjerne evt støv.. Any ideas?

--

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok, nytt spørsmål :)

Jeg har noen gitarer med riper i, i klarlakken forhåpentligvis..

Jeg tenkte å:

  1. Tørke over gitaren med MF-klut (evt med noe vann)
  2. Tørke gitaren slik at den er "ren" (og tørr)
  3. Bruke Dodo Juice - Lime Prime Lite på foam app pad og prøve å slipe bort ripene
  4. Buffe av med MF-klut
  5. Ha på en voks av noe slag, feks Dodo Juice - Orange Crush med foam app pad
  6. Buffe av med MF-klut

Er det noe jeg ikke har med på lista, eller evt feil produkter?

Etter hva jeg har skjønt er gitar-lakk som bil-lakk, så Dodo Juice-produkter bør kunne brukes..?

Endret av IbanezFanatic777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har satt opp vil nok helt sikker fungere fint, uten at jeg kan gå god for produktene da jeg ikke kjenner de. Og ja, de fleste gitarer har lakk som gjør at man fint kan bruke bilprodukter på dem, men husk å prøve på et lite område først, bare i tilfelle du skulle være uheldig og produktet reagerer med lakken.

Om du skulle ønske noe som er "spesiallaget til gitar"(sikkert relablet standard voks til femten ganger prisen), så kan jeg gå god for Guitar Scratch Remover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.