Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Aukustisk elgitar. Vil det gå med gode pickups? 13,4 cm tykk?


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Nå bygger jeg en aukustisk Stratocaster og den skal ikke ha annen elektronikk enn mikrofon for aukustisk gitar. Det kan du lese om og se bilder i den aukustiske delen av forumet. Men nå til saken. En aukustisk utgave med Texas specials og CTS med vender og en tykkelse på 13,4cm hulrom. Vil det virke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du mener hul kasse elgitar med akustisk resonans, med Texas specials?

Fender lager jo full Hollow body telecastere nå, tenesee Orange Hollow-body, men den har humbuckere. Men det finnes jo Hollow body med single coil pickups fra andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Fishman Piezobridge på den ene Tom Anderson gitaren min. Låter utrolig likt en Akustisk gitar som spilles på en PA

Jeg skjønner ikke helt poenget med stort hulrom og tykk kropp om du skal bruke magnetiske mikrofoner. Jeg har ikke hørt om noen proffesjonelle gitarbyggere som har gjort dette før. Personlig foretrekker jeg å spille på en Akustisk gitar av god kvalitet om jeg skal ha akkustisk lyd! det er ikke bare lyden som teller, men like mye feeling skala halsprofil og skjel i gitaren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis spørsmålet er om det teknisk vil virke så vil jeg si at svaret er ja. Et eksempel på liknende løsning er vel en akustisk gitar med seymour Duncan "woody" pickup plassert i lydhullet. Tror jeg så en woody til salgs på forumet nylig. http://www.seymourduncan.com/acoustic/woody.php

Ellers virker jo prosjektet som en jazzboks dratt enda lenger over i akustisk-land.

Uten stor erfaring vil jeg tro at feedback kan være en utfordring sammenliknet med en vanlig strat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på en akustisk og elektrisk magnetisk pickup, bare så det er klargjort. Fosforbronse strengene (4stk.)i en akustisk har ikke de samme magnetiske egenskapene som nikkelstrenger i elektrisk, ergo blir elgitarpickup ikke optimalt. Det er egne pickuper for akustisk som er kompensert for denne differansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.