Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss RC-30 Loop station, kresen på strømforskyninga.


Anbefalte innlegg

Jeg har fire 9 volts adaptere som alle alltid har funket på trommemaskin, Boss micro opptaker og div pedaler. Men kun den som skal være balansert, skjermet eller hva det var, virker på loopern, den er på akkurat 9 volt. Med de andre vil den ikke på. De tre andre (9V adaptere) varierer fra 14 til 18 volt. Kanskje ikke så bra å bruke den på 18V til noe uansett, selv om den ikke har ødelagt noe utstyr hittil?

Noen som har kunnskap om detta?

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig. Mine ataptorer leverer fra 300 til 1000 mA. Så det kan ikke være det. Har du målt volt på strømforskyninga du bruker på RC-30 din?

Den ene adaptorn min er faktisk en orginal Roland (ACI-230C) og den er den snilleste av de umulige og gir "bare" 14 volt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker original adapter fra Roland og har ikke hatt noe problem. Jeg har brukt den flere steder, både flere rom hjemme og i flere øvingslokaler.

Men du har kanskje den gamle RC-20, som kanskje ikke er så kresen? Hadde du giddet å måle Roland adaptern ?

Var å besøkte et gammelt loft i dag og fandt noen gamle greier, blandt annet denne gamle Brazennose stabilized converter. Målte den til 9.15 volt den fungerer på loopen.

Stabilisert var forresten ordet jeg lette etter tidligere i tråden.

Fin hva :)post-5322-0-04576100-1408655198_thumb.jp

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan da lese, og har RC-30.

Målte adapteret, et BOSS Switching Adapter type PSA-230S, spesifisert til 9V og 0.5A. Det målte 9.38V og fungerer helt flott.

Jeg testet også med den originale Zoom-adapteren til MS-60B, og den fungerte også. Den målte kun 8.78V.

Den virker ikke så veldig kresen, og jeg for min del ville være mer forsiktig med adaptere som måler 12V og mer. RC-30 er spesifisert til 9V, og da bør man ikke bruke mye høyere spenning enn det.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 12V bør da være max. På EBS pedalen min står det 9-12 volt. Rart at de orginale Roland og Zoom adapteren gir så mye. Men jeg har ikke hatt noen problemer hittil. Og Boss micro studioet mitt har jeg kjørt mye på en ppt telecom adapter (9v-600ma) som jeg målte til hele 18 volt.

Kan det være slik at de som ikke er stabiliserte gir mer og mere volt etter som tiden går :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "uregulert" eller "ustabilisert" strømforsyning vil gi høyere spenning hvis den ikke er påsatt last, for eksempel hvis du bare kobler til et multimeter som har "nær uendelig" høy impedans på inngangen som måler spenning.

Hvis du kobler til en last, for eksempel looperen din, og måler på ny vil du se andre spenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, looper'n vil jo ikke på med disse adapterne, men jeg skal prøve med en annen pedal.

Med 3 pedaler koblet til, falt Roland adaptern fra 14.2 til 13.1 Volt...

Og Zoom adaptern, fra 16.5 til 14.2

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.