Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

lillefingeren.....!


Knopfler-Kis

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å innkludere lillefingeren i spillinga mi. bruker liksom bare de tre største, og glemmer lillefingeren... ser at flinkisene bruker hele hånda si, holder liksom hånda rett på tvers av halsen, og krøker lillefingeren når den ikke brukes, mens SRV og Clapton for det meste bruker tre fingre, og holder hånda på skrå...?

hvordan skal jeg spille for å få den med i dansen? gitartimer? tror jeg mangler noen grunnleggende fingerting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv det problemet. begynte og tenke på det der for en stund siden og jeg synes det nesten er umulig og spille med lillefinger'n siden jeg har spillt i noen år uten den. Det jeg gjør er og spille diverse skalaer og inkludere lillefinger'n. det har hjulpet meg noe i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du kan gjøre, er å spille dur-skalaer opp og ned.

Spill for eksempel A-dur skalaen i 4. posisjon opp og ned. Pass på at lillefingeren tar alt på 7. bånd, ringefingeren alt på 6. bånd osv..

En ting mange gjør her, er å la ringeringeren ta to toner etterhverandre i stedet for å bruke lillefingeren. Det skal du ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Grip-master. Eller bare å spille masse med lillefingeren. Bruk heller lillefingeren i steden for ringefingeren som øvelse. Jeg har til og med lagd øvelser som trener opp lillefingeren, men også de andre, og gjør de mer uavhengig fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg går hos gitarlærer, og han har vært nøye på at lillefingern skal være med hele tida. Han anbefalte meg å lage noen oppvarmingsøvelser der alle fingerne er med, gjerne noe så enkelt som å spille opp og ned alle strengene med pekefinger på 5. bånd, langefinger på 6. bånd, ringfinger på 7. bånd, lillefinger på 8. bånd, pekefinger på 5. bånd på neste streng osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.