Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Løsning for å plassere Eleven Rack på pult


e-banez

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en Eleven Rack som tar opp veldig stor plass på pulten min, og tenker å finne en alternativ løsning for å få hevet den litt opp e.l. for at den ikke skal ta opp så mye av skriveflaten.

Lurer derfor på om dere har noen tips for dette. Alle alternativer er velkomne, da jeg ennå er i pønskefasen.

Jeg har tenkt på en boks som hever opp enheten, og setter den litt på skrå, ala dette:

smpa4-desk-top-19-inch-4u-angled-rack-po

Da kan skjermen stå oppå denne boksen. Jeg har ikke noe mer rackutstyr, og tviler på at det kommer noe med det første (den tid, den sorg), så den trenger ikke å være større enn at jeg akkurat får plass til Eleven Rack i den.

Som sagt, jeg er ikke fastlåst til denne løsningen, og jeg er åpen for det meste, både veggmontering og annet, men beste er om jeg kan sette det på skrivebordsflaten. Skrivebordet står inni en uthuling i veggen, slik at det er litt begrenset hva jeg får plass til i lengden/bredden. Jeg er i nordsjøen de neste par ukene, så det blir vanskelig med måling av dimensjoner, dersom det skulle være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da i og for seg ikke noen heksekunst å lage. En hobbyplate i passende dybde skulle passe perfekt til dette. Så kan du jo male, sprøytelakke, legge på høyttalerstoff fra Biltema, vinyl eller en annen finish som passer med omgivelsene. Det ser jo fint ut å feste den i rackskinner, men det er jo strengt tatt ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da i og for seg ikke noen heksekunst å lage. En hobbyplate i passende dybde skulle passe perfekt til dette. Så kan du jo male, sprøytelakke, legge på høyttalerstoff fra Biltema, vinyl eller en annen finish som passer med omgivelsene. Det ser jo fint ut å feste den i rackskinner, men det er jo strengt tatt ikke nødvendig.

Joda, det er jeg enig i, og går jeg for denne løsningen blir jeg nok å lage den selv, men jeg ville lufte konseptet for å se om noen hadde andre gode løsninger på lur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag TUFFTUFFTUFF. og morsomt at du har gjort det samme Hank! Var det noen ting jeg burde tenke på med tanke på dette? Skal være ganske greit når jeg bygger den spesielt for et formål. Da får det den dimensjonen jeg ønsker.

Jeg har også begynt å tenke på å skjære et hull i skrivebordet og montere den loddrett, slik at panelet på en måte "ligger" på pulten. Må vel da også lage en slags kasse jeg kan legge over når den ikke er i bruk, så jeg ikke plasserer noe tungt oppå den. Innsynsvinkel er ikke så krise, da den mest blir brukt sammen med Pro Tools. Dette vil være plassbesparende hvertfall.

Tenker også på å skjære et hull så den står på skrå nedi pulten og frontpanelet peker mot meg. Da vil den ha litt bedre innsynsvinkel. Vil da prøve å bygge opp på oversiden.

Problemet her er at skrivebordsflaten er begrenset, slik at jeg prøver å finne en løsning som gjør at den tar så lite av flaten som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.