Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trådløst til flere gitarer.


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Hvis man ikke har behov for å bruke gitaren som jojo er det kanskje et alternativ å henge senderen på seg / i belte, istedenfor på gitaren? Jeg synes det fungerer greit slik, og aktiverer tuner for å bryte signalet før jeg bytter. Da er man også klar til å finstemme med det samme.

Det er metoden jeg bruker også. Tar ikke mer tid enn det uansett tar å bytte gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre ja. Når det gjelder byggekvalitet forventer jeg nesten at Shure-systemet bør være et hakk eller to opp fra G30, men ellers kan jeg ikke skjønne at det skal være noen forskjell lydmessig når signalene sendes digitalt. Ellers har G30 systemet som nevnt fungert helt utmerket i godt og vel 3 år, så det duger da kvalitetsmessig det også.

Regner med du kroter ned noen ord når du har fått testet begge systemene, GPM. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har det blitt innkjøp av både Line6 Relay G30 og Shure GLXD16 med en ekstra sender.

Skal ikke si noe om lydforskjeller foreløpig, men Line6 låter like bra som en ledning i mine ører.

Forskjellen som er åpenbar er kvalitetsforskjellen på selve dingsene.

Mens Line6 ser ut til å være kjøpt på Toys"R"Us, ser Shure systemet ut som det kommer fra et Army Outlet.

F.eks. batterilukene til senderne er i hver sin ende av skalaen for å si det forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsterket den batteriluka på G30 med en slik: http://www.clasohlson.com/no/Bunteb%C3%A5nd/Pr363298000

Gikk med et nødskrik inn i kameraveska som jeg allerede har rundt den. Totalpris for å gjøre om Toys'R'Us-senderen til noe som tåler en gig: Under 100 kr.

Skal også lage et pedalbrett som integrerer mottakeren på en beskyttet måte.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel litt rart å kjøpe et produkt hvor batteriluke og remfeste er så dårlig at man må gjøre noe med det med en gang det er kjøpt inn.

Tjah... SÅ dårlig er det jo ikke, men jeg foretrekker å være føre var.

Litt på samme måte som mobiltelefon, egentlig. Man kjøper noe som er laget slik at skjermen er nødt til å sprekke/knuse ved normal bruk med mindre man beskytter det.

For meg er ytelsen bra, og da er det totalprisen som teller. G30+ekstra beskyttelse er billigere enn alternativene.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriluka på min funker fortsatt som den skal, til tross for at jeg har trodd lenge at nå ryker den snart. Den er tydeligvis bedre enn den tilsynelatende kan virke som. :)

Ellers virker det som ting er omtrent som forventet ifht. "byggekvalitet". Ser for for meg at G50 er nærmere i kvalitet, men så koster jo den tilsvarende også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har G30 med to sendere. Har aldri hatt antydninger til dropout eller støy. Det låter rett og slett virkelig bra, og da i motsetning til de ørten analoge trådløse systemene jeg har testet :)

Men batteriluken på senderene er det ikke voldsom kvalitet på. Bruker bare en liten gaffabit for å være på den sikre siden.

Ellers har jeg denne på gitarreima: http://www.thomann.de/dk/thomann_wireless_holder.htm

Anbefales :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å rive min g30 sender fra hverandre og plante kretskortet inni gitaren min. Har nå en wms mini implantert, men har større sans for både digital båndbredde og g30 mottakeren som er mindre og kjører på 9v.

Regner ikke med det, men er det noen her som har tatt senderen fra hverandre og evt. hvor enkelt er det å bygge om bryterene til gitarsvitsjer..? :D

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.