Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trådløst til flere gitarer.


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Neutrik silent ja. Kjøpte to, men har enda ikke åpnet den andre. Vet ikke om den er gitt til andre en gang. Min funker suverent, helt som vanlig plugg. Men ikke en lyd når man drar den ut av gitaren.

http://no.farnell.com/neutrik/np2x-au-silent/jack-plug-1-4-2-pole-silent/dp/1643879

https://www.youtube.com/watch?v=AQhLLFiajDk

Forresten, den der magnetgreia ser skummel ut. Kan jo ikke rocke med den. Jeg har uvane å gå rundt når jeg spiller. Så det er ikke uvanlig at man har kabelen snurret rundt føtter. Da er det lett å dra den ut av gitar.. Hadde aldri kunnet ha slik snæpp-pløgg.

Endret av SteikBacon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, den der magnetgreia ser skummel ut. Kan jo ikke rocke med den. Jeg har uvane å gå rundt når jeg spiller. Så det er ikke uvanlig at man har kabelen snurret rundt føtter. Da er det lett å dra den ut av gitar.. Hadde aldri kunnet ha slik snæpp-pløgg.

Eh, derfor har man trådløst :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sitter veldig godt fast når den får et drag rett ut fra kabelen. Drar man på skrå fra pluggen, skal det ikke så mye till.
Har brukt den mange ganger, og ikke hatt noe problem. Men jeg spiller jo stort sett bass, og står rolig i det mørklagte partiet på scenen, gjerne med ryggen til publikum.
Dessuten, vi spiller vel vel ikke uten å tre kabelen gjennom gitarreimen, gjør vi vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GPM- Det er jo noen forbedringer i forhold til rekkevidde og mekanisk holdbarhet mellom G30 og 50, men jeg opplever ikke mitt G30- system som dårlig. Man kan enkelt, som beskrevet på forumet i flere tråder fikse svakhetene for lite penger.
Med all respekt for spillejobbene dine, tror jeg ikke rekkevidden vil spille noen rolle, du har vel ikke scener der du trenger å spille flere hundre meter fra senderen. Lyden er det som nevnt av flere ikke noe å si på, og ikke noe som er trukket fram som et minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i ifht. G30 her. Da kommer du nok nesten unna med to sendere for det det Shure systemet du snakker om koster.

I Norge koster G30-systemet 1499 overalt. Bare senderen, Line6 TBP06, koater 1249. 250 for reservemottaker, en 40cm patchkabel og ekstra 9V strømadapter høres billig ut og kjekt å ha i reserve.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har behov for å bruke gitaren som jojo er det kanskje et alternativ å henge senderen på seg / i belte, istedenfor på gitaren? Jeg synes det fungerer greit slik, og aktiverer tuner for å bryte signalet før jeg bytter. Da er man også klar til å finstemme med det samme. Med ett band spiller jeg akk/bass, elgit, akk/nylon, akk/stål, resonator og mandolin og da blir det instrument-bytte nesten for hver låt. Bruker Line6 G90 i kombinasjon med en Kemper Profiler for å sette EQ og signalnivåer for de ulike instrumentene så alt kan kjøres gjennom to kanaler (stereo) på mikser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.