Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trådløst til flere gitarer.


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Da burde alle systemer kunne gjøre jobben. Personlig har jeg tenkt å ha senderen i beltet, slik at jeg faktisk kan bruke samme sender til flere basser. Men du ønsker sikkert å ha en sender til hver gitar? I så fall trenger du bare like sendere, og huske å skru dem av og på når du bytter gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håpet er å få et system som fungerer med to sendere og en mottaker.

Har nok ikke tid til mer enn akkurat å bytte gitarer.

Er det noen systemer å anbefale? Har ikke sett noen med løse sendere til salgs.

Line6 relay G-ettellerannet funker nok fint... bruker G30 sjøl, meinar dei selger lause sendere (og motakere, men med den lave prisen på G30 nå (1500kr) så ser det ut til at det er nesten like dyrt med laus sender).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt til en støyfri plugg så slipper du støy som ofte kommer med gitarbytte også.

Rart at ikke flere bruker disse, har hatt flere proffe innom verkstedet mitt som har kommentert pluggen min når jeg demonstrerer ulike gitarer. Bytter mellom de uten en lyd fra amp…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at Øivin Fjeld har prøvd å få meg til å bytte til en plugg med magnet som skal være støyfri.

Er det samme greia?

Har bestillt et Line6 G30 sett for å teste det ut.

Egentlig har jeg mest lyst på et Shure GLXD16 system, men det er en annen prisklasse.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutrik Silent plug.

Har den både til wireless og vanlig kabel.

Bruker G50 med 2stk sendere live hvis jeg vil ha bevegelsesfrihet.

Er det konserter der jeg bare står i bakgrunnen på samme plass bruker jeg kabel.

Kabel låter fortsatt best men G50 er knall og låter ikke mye dårligere.

Hadde G30 før men ble ikke venn med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn kabel med magnet. Min er fem meter, vet ikke om de lager korte til trådløse systemer. Den kan loddes/modifiseres, ikke sånn krympestrømpegreier.

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_ss_c_1_2?url=search-alias%3Dmi&field-keywords=zzyzx&sprefix=zz%2Cnull%2C469&rh=n%3A11091801%2Ck%3Azzyzx

Den er magnetisk, og man deler ganske enkelt pluggen ved å vri den av. Selve "tappen" kan du da la sitte igjen i gitaren, og så klikker du bare fast det endeleddet i "tappen i den andre gitaren.
Siden du skal bruke trådløst, trenger du bare å kjøpe en kabel, da har du nok deler. De "tappene" får kjøpt løst, også.
Jeg kjøpte min i en musikkbutikk her i Norge, men de måtte bestille den.

En liten demo, regner med musikkstilen er helt innertier for deg, GPM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.