Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

trenger tips om låtskrivning


kanonjon

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har begynt og skrive sanger i det småe. jeg flyger rundt med ei lita notisblokk som jeg har med meg overallt og noterer det som kommer. jeg synes det er en veldig fin måte og gjøre det på.

Kongeidè!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok først laget noen riff. Du vil ikke lage "koslige/rolige" riff, med en tekst der vikingene slakter prester. Eller heavy riff der vikingene er ute å plukker bær. Get it?

Til Vardaga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok først laget noen riff. Du vil ikke lage "koslige/rolige" riff, med en tekst der vikingene slakter prester. Eller heavy riff der vikingene er ute å plukker bær. Get it?

Til Vardaga!

Men jeg pleide å gjøre ferdig teksten, så finne opp noen riff, melodier, o.l.

For da hadde jeg liksom alt samlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er viktig hva man begynner med, hvis du kommer på et bra riff, så lager du en sang ut fra det, og kommer du på en bra melodi med kul tekst så begynner du med det...Hvis ikke kan mye av teksten/musikken bli veldig 'tvunget'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok først laget noen riff. Du vil ikke lage "koslige/rolige" riff, med en tekst der vikingene slakter prester. Eller heavy riff der vikingene er ute å plukker bær. Get it?

Til Vardaga!

veldig godt forklart :wink: jeg beundrer dine språkegentskaper...hehe. Ikke det at de er dårlige, men det ble kanskje litt rart beskrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok først laget noen riff. Du vil ikke lage "koslige/rolige" riff, med en tekst der vikingene slakter prester. Eller heavy riff der vikingene er ute å plukker bær. Get it?

Til Vardaga!

veldig godt forklart :wink: jeg beundrer dine språkegentskaper...hehe. Ikee det at de er dårlige, men det ble kanskje litt rart beskrevet?

Ser du når det er skrevet? Jeg er ikke noe jævla morgen-menneske.

Knopfler-Kis: Selvfølgelig kan man gjøre det på den måten! Men man kan gjøre det på andre måter også. Jeg legger vekten på riff, ikke tekster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok først laget noen riff. Du vil ikke lage "koslige/rolige" riff, med en tekst der vikingene slakter prester. Eller heavy riff der vikingene er ute å plukker bær. Get it?

Til Vardaga!

veldig godt forklart :wink: jeg beundrer dine språkegentskaper...hehe. Ikee det at de er dårlige, men det ble kanskje litt rart beskrevet?

Ser du når det er skrevet? Jeg er ikke noe jævla morgen-menneske.Knopfler-Kis: Selvfølgelig kan man gjøre det på den måten! Men man kan gjøre det på andre måter også. Jeg legger vekten på riff, ikke tekster..

Hehe...neida, greit det. Er bildet ditt også tatt på morgenen og eller? I såfall skal jeg si unnskyld for det jeg sa... :mrgreen: :P:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok først laget noen riff. Du vil ikke lage "koslige/rolige" riff, med en tekst der vikingene slakter prester. Eller heavy riff der vikingene er ute å plukker bær. Get it?

Til Vardaga!

veldig godt forklart :wink: jeg beundrer dine språkegentskaper...hehe. Ikee det at de er dårlige, men det ble kanskje litt rart beskrevet?

Ser du når det er skrevet? Jeg er ikke noe jævla morgen-menneske.Knopfler-Kis: Selvfølgelig kan man gjøre det på den måten! Men man kan gjøre det på andre måter også. Jeg legger vekten på riff, ikke tekster..

Hehe...neida, greit det. Er bildet ditt også tatt på morgenen og eller? I såfall skal jeg si unnskyld for det jeg sa... :mrgreen: :P:wink:

Ikke si at du mener avataren til Morph? :lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.