Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Danelectro elektronikk


Affen

Anbefalte innlegg

Jeg har en Danelectro `63 og har lyst å oppgradere poter og caps.
Denne har singlecoils, men montert 500k potter. Er ikke det mer vanlig for humbuckere?
Hva vil skje med lyden om jeg monterer 250k?

En annen ting jeg så var at den hadde cap`er på både volum og tonekontrollen. Hva gjør den på volumkontrollen?
Hvilke caps er å anbefale for oppgradering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fikla litt med min Dano Pro, men gikk tilbake til originaldelene bortsett fra kondensatoren. Den har 500K potter fordi det gir Danotwangen. Med 250K vil du nok få en mer strattaktig organisk og breiere lyd, men du vil nok miste twangen og toppen. Capen på volumkontrollen er en treble bleed som gjør at diskanten beholdes når du skrur ned volumet. Den andre er en vanlig kondenstator for tonekontroll.

Testa diverse caps på min, enda opp på Orange drop, om jeg ikke husker feil var det en 0.10 uF. Var ikke store forskjellen fra originalkondensatoren, så det var nok mest latskap at jeg ikke bytta den tilbake også.

Det er forsåvidt bare å prøve seg fram og høre om du liker det du bytter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Danelectro `63 og har lyst å oppgradere poter og caps.

Denne har singlecoils, men montert 500k potter. Er ikke det mer vanlig for humbuckere?

Hva vil skje med lyden om jeg monterer 250k?

En annen ting jeg så var at den hadde cap`er på både volum og tonekontrollen. Hva gjør den på volumkontrollen?

Hvilke caps er å anbefale for oppgradering?

Cap på volum brukes til treble bleed, hvor diskant over en viss frekvens vil blø gjennom når du skrur ned volum for å kompensere for tap av diskant som du normalt har når du skrur ned volum på singlecoil mikker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.