Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilken marshall skal jeg velge?


stikamp

Anbefalte innlegg

Min jcm 900 har tatt kvelden. Hvilken Marshall er mest optimal for meg?

Jeg har spilt mange år i et acdc coverband, å trenger den mest optimale Angus lyden.

I tillegg til Angus lyden, så må jeg ha minst to kanaler.

Nå dere gitarguruer, hva skal jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den godeste Angus har alltid spilt med mye mindre gain enn 93% av alle de som spiller eller har spilt i AC/DC coverband.

Nå er jeg ferdig med å være småsyrlig. Håpløs start.

Har du vurdert å tenke i de baner å teste en JCM800 enkanals og heller bruke vrengpedaler som "kanal 2" og "3"? Bare preampgain gir deg aldri skikkelig Angus-lyd, det er i hvert fall min oppfatning, og det er i hovedsak det du får om du kikker etter et flerkanals monster.

Jeg har tatt feil før, vel å merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en Mesa Royal Atlantic, så har du Angus og Malcolm i samme amp. Attenuator på begge kanaler gir sluttrinnsvreng, et must for autentisk AC/DC

Kanal 2 LO gir deg JCM 800 og litt videre gain-messig (dog med en liten touch av Mesa-kompresjon),

Clean-kanalen er meget bra. Drar opp til plexi-crunch med gain på fullt og et klikk eller to på attenuatoren.

Bakdelen er jo selvfølgelig at det ikke ser spesiellt AC/DC ut på scenen med en Mesa-amp,

men AC/DC selv er jo ikke ukjent med tomme marshall-stacks på scenen og skjulte mesa-amper som gjør jobben :P

Endret av allman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere hatt god erfaring med JCM800 2204, en-kanals. Da har jeg hatt ampen på svak vreng og boostet med en overdrive for mer vreng.

Så har jeg brukt neck-pickupen til cleans ved å skru ned nack-volumet på gitaren. Slik har en kanal fungert som 3-steg for meg..

Bare til info.. Kan desverre ikke uttale meg om hva som er best av plexi og andre Marshall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste i en artikkel i MP for en del år tilbake da AC/DC såilte i norge, var det en Marshall under senen som ble brukt til oppmikking. Han brukte kun gitar og en ledning til ampen, ingen effekter. det var 110db fra forsterkeren! det er enormt høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er å finne en Marshall som har Plexi lyd og flere kanaler.

Mitt tips er da en 6100 30th. anniversary topp.

Hmmm. Kanskje jeg har en til salgs.

En to kanals amp med plexi lyd er jo omtrent like lett som å finne en enhjørning, selv om omtrent alle amp produsenter har en, he he he..........

Optimal Angus og to kanaler? EEEEEEeeeeeeeeeeeeeee no, nope, dont bother! To amper er eneste seriøse alternativ, men sikkert ikke det svaret du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.