Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Harley Benton 212 vintage kabinett noe tess?


space

Anbefalte innlegg

Skal sjekke Framus.

Orange og Bogner sine er jo oversized, så det gjør nok litt med lyden.

HB kan en jo kjøpe og eventuelt bygge nytt kabinett ut fra orange-spec. Har 2x12 90-talls celestion fra en valvestate jeg kunne puttet i HB-kassa.

En kan jo også lage ny bakplate så det har mulighet for openback.

Mange muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis oversized betyr at det er litt større enn at høyttalerne akkurat går inn, så ja. :P Orange sitt openback er ikke veldig stort, det er faktisk smalere enn vanlig. Noe som gjør at høyttalerne er plassert skrått i forhold til hverandre, og da må kabinettet være noe høyere enn vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender og v30 er da knall! Har spilt på showman topp på orange ppc212, og hadde ikke noe å si på det! (Preferanser spiller vel inn her)

Må si meg enig her. Har en Blues Jr. hvor elementet er byttet til V30, og jeg må si at det må være den enkleste og mest vellåtende modden en kan gjøre på disse ampene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HB kabinettet er knall til prisen, jeg kjøpte et jeg konverterte til openback. V30 ble litt mye med musicman toppen i begynnelsen men når de var mer innspilte og jeg ikke lenger var allergisk mot høy mellomtone gikk det fint.

Jeg bygde dog en innvendig ramme i kraftig furu inni kabinettet etter konverteringen. Ble LANGT bedre lyd enn det opprinnelig var og det ble mye tyngre og mer solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.