Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Black Metal


master_k

Anbefalte innlegg

Sjangeren har jo vokst noe enormt de siste åra, og i mitt syn, så er det muligens lettere å bli signert ved et plateselskap hvis man spiller metal (i all hoved sak da). Slik situasjonen er i dag, hvor tror dere denne sjangeren er på vei hen? Er det mer å hente ut fra stilen? Skal man holde stilen levende ved å blande den med andre? Black metal har blitt en stor eksportvare utenlands og italienske studenter kommer hit til Norge for å lære seg det norske språket pga deres forkjærlighet for Black Metal. Personlig synes jeg at det er litt morsomt at en såpass ekstrem musikksjanger har fått mye god kritikk og applaus fra andre land. Hva mener dere? Diskutér! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, er alltids de som digger hva som helst som kommer ut, bare det er stygt nok, men jeg tenker den får/har hatt omtrent samma utviklinga som death metal. Noen vil prøve å etterligne det gamle, noen vil prøve å skape noe nytt, og noen vil bare ta de elementene de liker best selv fra genren og mekke noe fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange black metal sjangre(sier man sjangre eller stil til det? :oops: )

finnes det egentlig?

Black Metal er jo ikke helt min stil da, men knalltøft at vesle Norge er konger i en sjanger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker black metal. Som sagt før på forumet; det blir ikke black metal om man skal ta med seg et helt orkester i studio. Liker veldig godt band som foreks. Taake som har litt folklige trekk eller hvordan jeg skal si det. Black og Thrash passer også perfekt, bare se på Aura Noir, grimme greier det altså. Black metal skal handle om død, suicidalitet eller satan om du vil hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker black metal. Som sagt før på forumet; det blir ikke black metal om man skal ta med seg et helt orkester i studio. Liker veldig godt band som foreks. Taake som har litt folklige trekk eller hvordan jeg skal si det. Black og Thrash passer også perfekt, bare se på Aura Noir, grimme greier det altså. Black metal skal handle om død, suicidalitet eller satan om du vil hehehe :)
Krig og elendigheter i det hele tatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant. Death er et godt eksempel på hvordan Death Metal utviklet seg. Fra rølpete til überteknisk... ;)

Jo, de fikk jo dekket spektret ganske godt.

Nå fins det jo alt fra gøteborgband som Soilwork, innom mer eksperimentelle ting som Akercocke til de som gjør det mer oldschool, som f.eks Bloodbath. Og alt innimellom. Likevel kalles det death metal. Tipper det blir samma med black, bare litt mer snevert. Death metal er stort sett mer interessant uansett, syntes jeg.

Jeg lurer forresten på hvem som har bestemt at det er lov å bruke

folketoner i blackmetal, men ikke symfoniske elementer. Melodier du kan nynne på? Hva faen er svart med det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Mayhem gikk jo ut så stolt med at de lager sanger som det ikke å går an å nynne til. Av og til bruker jeg å nynne på Crystalized Pain In Deconstruction riffet når det passer seg :P Veldig atonalt da. Dark Night Of The Soul kan man nynne til, og ikke minst Chimera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Mayhem gikk jo ut så stolt med at de lager sanger som det ikke å går an å nynne til. Av og til bruker jeg å nynne på Crystalized Pain In Deconstruction riffet når det passer seg :P Veldig atonalt da. Dark Night Of The Soul kan man nynne til, og ikke minst Chimera.
Du skjønte jo hva Rune mente med det. "Sanger man kan nynne på, hva er svart med det?" hehehe :lol: ganske funny egentlig. men egentlig kan jeg si meg enig i det han prøver å si. Gayhem über alles!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

black metal over den finnske power-metallen iallefall. Sonata Arctica, Nightwish, Amorphis og de øvrige er jeg så drit lei av at jeg er på kanten til å spy. Heller få inn no mer black metal på skjermene, Men skikkeli greier som er både ont og mektig. Holder ikke at vokalisten står og bader i blod ser stygg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.