Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ta med axe-fx på fly


ØysteinH

Anbefalte innlegg

Hei! Flytter til Trondheim fra Bergen for å studere, og ønsker å frakte mest mulig utstyr med på flyet. Spørsmålet er enkelt og greit, kan jeg putte en Axe-fx ultra ned i sekken og ta den med på flyet i håndbagasje? Føler meg veldig skjelven på å sende den sammen med den andre bagasjen. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fly, egentlig? Det er så mye fin natur å se på veien opp at jeg nesten ville anbefalt å leie en varebil, om du har så mye at du trenger dét, og kjøre opp! For ikke å snakke om kul roadtrip-avslutning på ferie. Ta med to kompiser, så de fortsatt kan ha det gøy på hjemoverturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De godtar bærbare datamaskiner, som jo er svarte bokser med ledninger.

Det er jo sant!

Dog, om jeg hadde vært en kontrollør, uten gitareffekt-kunnskaper, så hadde jeg stilt meg betraktelig mer skeptisk til en solid beta metallboks med knotter og liten skjerm enn en laptop som jeg hadde sett 1000 ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sende den med Posten (i den grad du stoler mer på Posten enn losseguttene til flyselskapene). Du kjenner ikke noen som jobber i en butikk som driver med såkalt postordre (i dag også kjent som nettbutikk)? De har ofte greie rabattavtaler med Posten, så da blir det LITT billigere i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på å sende den i posten. Det var jo slik jeg fikk den tilsendt da jeg først kjøpte den, men man vet aldri om det funker like greit en gang til. Er det mulig å sende det i post og betale litt ekstra for at bagasjen blir behandlet pent? Det blir i så fall enten posten eller gutse på at sikkerhetsfolka ikke sjeler den fra meg i kontrollen. Takk for tipset Christopher S!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du pakker den godt inn, bør det ikke være noe problem. Hvis du bruker en del større eske og fyller på med diverse snacks rundt, så skal det mye til for at det skjer noe (men det blir jo også dyrere å sende en stor pakke..).

Jobber selv i en nettbutikk som sender ut en del tusen pakker årlig, og det er svært sjeldent vi opplever at pakker kommer ødelagte frem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt med mye rart musikkutstyr i håndbagasjen på fly tidligere uten at det har vært problemer. Kan ikke se at en Axe skal være ekstra spesiell i så måte.

Nå hjelper det nok ikke å ringe Norwegian. Ta kontakt med Avinor eller hvem det er som er ansvarlig for sikkerhetskontrollen. De kan nok svare på spørsmålene dine. Ombord på flyet er det ingen som bryr seg om hva du har med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i disse dager så antar jeg at de vil stille seg en smule kritisk til en svart boks full av ledninger og annet morro.

men igjen, dette er kun en antagelse fra min side.

du kan jo sende flyselskapet en mail og spørre? :)

Når jeg var en tur i England og spilte i fjor, så reiste jeg med pedalbrettet som håndbagasje.

Så kan bekrefte at jeg måtte innom bakrommet og vise fram og forklare tingene i baggen når jeg skulle gjennom sikkerthetskontrollen,

ALLE gangene jeg skulle gjennom en!

Fløy via Frankfurt, så var rimelig lei av å vise frem pedalene mine til flyplasspersonalet når jeg skulle ta det siste flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.