Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox Tonelab


Anbefalte innlegg

Halla igjen!

Vurderer å kjøpe meg en sånn en, men vet ikke hvilken. Gjort litt research, og funnet ut at jeg enten vil ha EX eller LE. Dette er de to som er innenfor min prisrange (max 4000).

Jeg flytter på hybel til høsten, og trenger å kunne spille lavt/med høretelefoner og ha bra lyd.

Dette skal også brukes live. Noen som har noen innvendinger/ Råd eller anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Tonelab, og har hatt en sånn Line6 sak.

Tonelaben virker mye mer solid bygd, og låter bra. Dog synes jeg at Tonelaben ikke passer til metall (nå spiller ikke jeg metall, så det gjør ingenting)

For meg virket Tonelaben enklere i bruk også, men det er kanskje fordi jeg ikke er vandt med kompliserte multieffekter.

Om røret i Tonelaben har noen betydning for lyden? Aner ikke, men den har en lysdiode under røret, for at det skal se ut som om røret lyser, sier vel sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i et dilemma som lignet ditt; ønsket bra lyd for spilling, og uten å vekke naboer. Jeg gikk å kikket litt på pedalbrett og sånt, men tenkte på rør også.

Siden jeg IKKE spiller live nå, gikk jeg for rocksmith 2014 med headset :D

Det jeg ville ha kjøpt om jeg spilte live? En bitteliten røramp med headset utgang. Micro terror eller liten Blackstar amp/hode. Men jeg vet om folk som bruker brett, som Line6 sine. Kan man spille, høres de fine ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Tonelab EX, som jeg bruker til kontorøving med hodetelefoner, og noen ganger til effekter til rørampen. Jeg har ikke hatt bruk for den live ennå, men om jeg får det, kommer den utelukkende til å bli brukt til effekter/stompbox. Ampsimuleringene er fra OK til meget gode (Vox sine egne). Det tar litt tid å bli bestevenner med den, den har enormt mange muligheter. Men når du er vant med den, er den lett å bruke. Som effekt/stompbox har du direkte forbrytere til 4-5 ulike effekter, og du kan lage flere slike sett (banker) som du veksler mellom med forbrytere.

Effektprdalen kan programmeres til å styre de fleste effekter.

Den har også en OK tuner, valgfritt med eller uten mute, og selvsagt full bypass. Solid bygd, men pot-en bak bør beskyttes mot støt under transport. Jeg har min i en vanlig laptop-bag som gjør nytten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du iPhone/iPod touch? I så fall kan JamUp/Bias+interface vara ett billigt alternativ för hemmaövningen. Livesituationen löser du med att köpa en brukt Tiny Terror för 2000:- Sen sträcker du på budgeten så myyycket det går och köper så mycket kabinett du kan få för de resterande pengarna. 4x12 eller 2x12 beroende på vad du behöver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.