Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem med floyd ved strengeskifte?


KramerGuy

Anbefalte innlegg

Ta ut en fjær. Skal holde med 2 når du kjører 009 strenger.

Jeg skiftet en og en streng når jeg hadde floyd helt til jeg fant ut jeg skulle blokkere den. Limte inn en trebit baki. Så strammet opp fjærer så den var lit tight. Da kunne jeg fremdeles bruke den ned men ikke dra tone opp lenger. Da ble den heller ikke sur hvis en streng røyk. Slik var det en stund til jeg fjernet trebitet og monterte inn en Goldo Back Box istedet. Fungerte faktisk bra. Men begge disse løsninger gjør at vibarm blir litt tyngre å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange fjær man har går da utelukkende på personlige preferanser...

Ser ut som du trenger å gjøre en setup. Litt merkelig, men rarere ting har skjedd. Ikke vanskelig, trakt en kanne kaffe, ta deg god tid og kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange fjær man har går da utelukkende på personlige preferanser... Ser ut som du trenger å gjøre en setup. Litt merkelig, men rarere ting har skjedd. Ikke vanskelig, trakt en kanne kaffe, ta deg god tid og kos deg.

nerve stricken.

er det det handler om. skjønner ikke hvorfor altfor mange syter om at det er for mye styr med floyd. personlig så storkoser jeg meg med strenge-skift og intonering. man må bare hive på no kul musikk, og som nevnt over, trakte no snadder :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Takker for bra tips!

Har prøvd det med å slakke fjørene og så stemme opp på nytt, men det ble litt knotete.... så nå setter jeg heller på en ny floyd rose, ny locking nut og også nye stemmeskruer ( alt sammen i svart metallic ;D ) Den floyden som satt på fra før var en Kramer licensed floyd så blir nok bedre med en ny en. Og som ikke er licensed :) + Tror at gitaren kommer til å se mye tøffere ut med svart hardware :D Skal huske på å legge noe under selve floyden denne gangen slik at den holder seg horisontalt med kroppen :) Bruker nok det tipset med å legge en smørkniv e.l Skal også bytte ut Humbucker pickup-en som sitter i, til en Seymour Duncan JB. Det som sitter i fra før er en billig Duncan Designed pickup som låter dritt.

Jeg bruker 09-42 på alle mine gitarer som har floyd, edge pro e.l jeg da ;) En av grunnene til at kanskje jeg fikk det problemet i første omgang var at sist gang jeg hadde strenger på den, så hadde jeg bare 10-46 sett så da slang jeg på det. Blir det ikke litt knotete da å sette på ett 09-42 sett etter at man har hatt på 10-46??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.