Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pengeproblemer


Polkagrisen

Anbefalte innlegg

Da trenger du noe å kjøre den gjennom også, siden monitorer rundt på spillesteder gjerne er av tilsvarende «ymse» kvalitet som amper. Kjøp deg en av metalltoppene til Bugera, og et Harley-Benton 212-kabinett fra Thomann.de du :)

Trur jeg drøyer topp+cab til jeg er ferdig med å bo på hybel. Men midlertidlig virket den Vox greia bra! Det sier seg jo sjøl at jeg har mest lyst på topp+cab, men det er jo ikke like gøy når man ikke kan skru opp lyden på hjemmeøving ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyret er så godt som man gjør det til. De fleste av oss av den litt "eldre garde" har nok slitt oss gjennom mange år med adskillig verre kår enn det du legger fram her. Ta tida til hjelp, bruk energien på å bli gode på instrumentene deres og til å utvikle samspillet. Dyrt utstyr gjør ingen musiker. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg en aha opplevelse for litt siden når jeg så på rockedokumentaren "It might get loud!" på netflix. The Edge, Jack White og Jimmy Page møttes og spilte og pratet sammen, og alle 3 forteller om sin bakgrunn. Det mest spesielle var å forstå Jack White spiller på en billig katalog gitar laget av plast, kjøpt på loppemarked eller noe slikt. En gammel amp som var alt han hadde råd til, og U2's the Edge spilte mye på en gitar som bare hadde god lyd på de 4 lyseste strengene.

Resultatet av å se den filmen/dokumentaren, var at jeg bestemte meg for en dag, å ta med min Roland Cube 15x en dag på en gig/spillejobb. :D

Null emulasjon, solid state forsterker, uten reverb/delay/echo, med boss overdrive/distort/metal/metal stack instillinger, uten det fulle mulighetene en boss pedal gir. Men etter å ha lært mer, er jeg sikker på det jeg trodde som total nybegynner var en liten skrothaug av en øvingsforsterker, kan høres veldig bra ut. :)

Den høres mer eller mindre ut som en boss overdrive pedal rett inn i en 8" høyttaler, men, det er jeg som er det "the limiting factor" hva lyd angår, ikke forsterkeren min. :P

Endret av KimT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har en 50W Roland jazzchorus som er plukket opp fra en søppelfylling. Den hadde fått smakt på "mother nature" og er rusten og fæl. Transistor og kjedelig... Men når man mikker den opp så låter den kanon. Bruker kun denne. Har flere amper, topp og kabinett, og det er selvsagt forskjell. Men det som er greia at denne er liten og hendig, låter nøytralt men er avhengig av utstyret fremfor den, og har gjort livet som reisende musiker mye lettere. Opplever på nesten hver spilling at gitarister kommer for å finne ut hva jeg spiller på. Fordi de syns det låter bra. Har også oppdaget at dersom jeg setter den inn i hjørne, tilter den bakover og sperrer den åpningen som gjenstår, da får jeg 412 kab-lyd. Låter stort, og på normalt volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.