Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pengeproblemer


Polkagrisen

Anbefalte innlegg

Jeg spile i flere år på to hjemmesnekra høyttalerkasser med en 6x9" bilhøyttaler i hver. Ampen var en bilstereoforsterker. Dette sammen med TS-10 som eneste pedal låt ikke akkurat fløte, men det funka!

Ellers synes jeg støtteordninger er en bra greie, om det fører til kreativitet og samspill.

Hvor mye støtte får ikke diverse idrettslag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min tid som Frifond-junkie var det uhørt å få tilskudd til personlig utstyr (gitarforsterkere, effekter, etc.). Vi fikk støtte til inspillinger/-utstyr, sanganlegg, konsertarrangeringer, etc. Vi stilte alle med privat utstyr, eller lånte fellesutstyr på offentlige øvingsrom.

Men jeg ser ønsket om skikkelig utstyr, og har et par forslag:

- Gitartimer til voksne. Lær bort 6-8 grep, finn noen kjekke sanger i en sangbok (Lys og varme!) og ta 6-700 kr pr pers for 3-4 økter. Ha to grupper á 5 personer på en kveld i en måned. Vips har dere 6000 spenn. Selg tjenesten inn til barnehageansatte og barneskolelærere og rykk inn en liten annonse i lokalavisa i tillegg til Facebook og lapper på Rimien.

- Banddugnad. "Trenger du flyttehjelp? Spit of Pestilence stiller gjerne opp - rimelig og pålitelig!" 1500 kr og dere bærer ut i flyttebilen og inn i den nye leiligheten.

- Innhent tilbud fra forhandlere. Oppgi summen dere vil bruke og spør hva de kan tilby dere. Plutselig får du en god deal på amper som noen vil ha ut av sortimentet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke lov som i strenge foreldre? Jaja, sånn kan livet også være. Du kan jo sikte litt lavere, er vel noen av de heavyforsterkerne fra Behringer f.eks. som visstnok funker ålreit. Ikke alltid det er lurt å sikte seg inn mot topputstyr med en gang, noe jeg selv har erfart (begynte med nykjøpt blues lawyer-utstyr da jeg etterhvert fikk råd, endte opp med å selge alt når jeg begynte å finne mitt eget uttrykk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en Vox Tonelab ST er jo en fleksibel løsning. Har man PA med monitorer så klarer det seg lenge. Det er mange i dag som kjører uten røramp og bruker simulering istedet. Proffene bruker vel Axe FX, men det betyr ikke at annet ikke funker.

Live må du jo mikke opp en forsterker, uansett.

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en Vox Tonelab ST er jo en fleksibel løsning. Har man PA med monitorer så klarer det seg lenge. Det er mange i dag som kjører uten røramp og bruker simulering istedet. Proffene bruker vel Axe FX, men det betyr ikke at annet ikke funker.

Live må du jo mikke opp en forsterker, uansett.

Vurderer å spare opp godt med penger, og saumfare bruktmarkedet etter axe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trenger du noe å kjøre den gjennom også, siden monitorer rundt på spillesteder gjerne er av tilsvarende «ymse» kvalitet som amper. Kjøp deg en av metalltoppene til Bugera, og et Harley-Benton 212-kabinett fra Thomann.de du :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.