Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Guitar Kit fra Ebay


Anbefalte innlegg

Har bestilt dette settet fra Ebay: http://www.ebay.com/itm/LP-Paulownia-Body-Style-DIY-Unfinished-Project-Luthier-Electric-Guitar-Kit-/251580890100? og er ganske spent på om jeg får det til. Satser ikke på å få en veldig god gitar ut av dette, men jeg trenger noe å drive på med i sommer....

Hvordan burde jeg gjøre det med lakkering? Vil enten ha en brun naturlig finish, eller en superglossy grønn eller blå farge. Hvordan skal jeg få til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være mulig å få til en godt spillbar gitar av slike kits, bare vær obs på at hardware og elektronikk pleier å være av det kjipe slaget.

En finish med beis og olje er temmelig greit å få til og kan se skikkelig bra ut hvis du bruker litt tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom det meste av den lakkeringstråden, men sitter fortsatt igjen med noen spørsmål...

Går det fint om jeg ikke bruker porefyller og bare beiser en del lag med litt mørk beis? Må jeg våtsande (aner ikke hva det heter på norsk) mellom hvert lag, eller bare på slutten?

Må halsen lakkeres eller kan jeg la den være naturlig?

Er ganske noob og setter stor pris på alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bruke tru-oil på hele gitaren. Jeg er usikker på om du bør gjøre noe med treverket på kroppen før du setter i gang. Kjenner ikke til paulownia. Hvis du bruker tru-oil på halsen får du glatt lakkert følelse. Om du ønsker matt finish på halsen er balsin stokkolje som du får kjøpt på xxl helt supert til lønn. Tru-oil er lettest å få tak i på ebay. Mitt tips er uansett å ta deg god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien kan du nok bruke tru-oil over det hele. Lurer på om ikke du finner eksempler på det hvis du søker på forumet. Oljen gir ikke noe særlig farge og er transparent så du vil da kanskje beise først for å gi farge eller glød til treet.

Jeg kjøpte fra en butikk i Stavangerområdet som også har nettbutikk http://www.jaktsport.no

Men jeg kikket på nettsidene nå og kunne ikke finne det. Produktet heter tru-oil og er laget av birchwood casey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja , 2 bokser klarlakk tilslutt , så våtsliping / buffing

Kan ikke understreke nok verdien av godt forarbeide , byggesettene jeg har bygd var ganske godt pusset men anbefaler å bruke primer først ( om du skal bruke biltema farger )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gitaren har nå kommet i posten og jeg kommer til å starte å lakke den imorgen. Jeg har en boks primer, en boks blå lakk og en med klarlakk. Planen er ha bruke all lakken kun på forsiden av gitaren og ha stokkolje på baksiden og halsen. Med mindre noen har noe kraftige innvendinger mot det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.