Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vi har sluppet en kliss ny singel - lytt og fortell oss hva du synes?


Christopher S

Anbefalte innlegg

Halloen godtfolk!

Vi - Pigeon Lake - har sluppet en speller ny singel fra det kommende albumet vårt "Tales of a Madman"!
Låta heter så meget som "Confrontation", er neste fem minutt lang, og er første smakebit på albumet vi skal slippe 15. august.

Hadde håpet å få litt feedback, fra kjenninger i sjangeren og/eller den/de som måtte ha lyst til å gi låta en sjanse.
Vi er veldig fornøyd med resultatet, og håper at noen her inne også synes det låter kult!



Vi er å finne på FaceBook om du liker det du hører og vil følge med videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes låta er konge, og dere generelt låter dritbra, men jeg må innrømme at jeg ikke helt liker mixen på den her. Høres litt innesperra ut på mine høyttalere, men misforstå meg rett, det er ikke verre enn at jeg slutter å legge merke til det når jeg har hørt sangen et par ganger og heller fokuserer på musikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes låta er konge, og dere generelt låter dritbra, men jeg må innrømme at jeg ikke helt liker mixen på den her. Høres litt innesperra ut på mine høyttalere, men misforstå meg rett, det er ikke verre enn at jeg slutter å legge merke til det når jeg har hørt sangen et par ganger og heller fokuserer på musikken!

Takk, Morten! Kan se for meg det. Vi er generelt storfornøyd med mixen, eneste som i ettertid kunne vært fikset er at det er litt for mye mids/lowmids i basstromma, som kanskje gjør det hele litt innstengt. :)

Var kul den låta :-)

Takk takk!

Tøft.

Siden dette er et gitarforum hadde det vært kult om du kunne skrevet noe om hvilke utstyr dere bruker (gitarer, basser, forsterkere, effekter, hvordan gitarene er stemt osv).

God idé!

Setter opp en liste/beskrivelse under!

GITARER

- Hagstrøm Viking (stock pickups)

- Fernandes Vertigo (Lace Alumitone)

Gitarer stemt til Drop B. Vi spilte tidligere i Drop C, men en halvtone lavere passer bedre for meg som vokalist.

FORSTERKERE

- Orange OR15 (rytme og clean)

- Engl Fireball 100 (rytme og lead)

KABINETT

- Harley Benton Vintage 2x12 (V30)

MIC PÅ KABINETT

- Shure SM7b (dynamisk)

- Line Audio CM3 (kondensator)

Rytmegiitarene er tracket left og right med begge ampene, med to mic på kabinettet til enhver tid, som gir følgende sammensetning av gitarlyd;

Left er med Fernandes Vertigo, right med Hagstrøm Viking

Gitar Left, Orange CM3

Gitar Left, Orange SM7b

Gitar Left, Engl CM3

Gitar Left, Engl SM7b

Gitar Right, Orange CM3

Gitar Right, Orange SM7b

Gitar RIght, Engl CM3

Gitar Right, Engl SM7b

Alt sammen har gått igjennom en API 3124+ pre-amp før DAW.

Leadgitar er spilt inn med ENGL med samme mic-oppsett.

BASSGITAR

- Warwick Corvette 5

FORSTERKERE

- Tech 21 SansAmp

- Fender Bassman 100

KABINETT

- Ampeg SVT-410HE

MIC PÅ KABINETT

- Shure SM7b

- AKG C214

Alt av bass ble tracket gjennom SansAmp med dual output inn et lydkort - et rent DI-signal og et farget signal fra SansAmp'en.

Deretter ble det re-ampet gjennom nevnte forsterkere med to micer, som begge gikk igjennom API 3124+.

Noen som vil ha litt mer info? :)

Endret av Christopher S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens! Moro at dere liker det - og den er på Spotify nu, Heilage! ;)
http://open.spotify.com/album/765ocuj0K6l6EZx0X1BCNL

Er ikke jeg som har mixet eller masteret det, men har gjort opptak og engineering. :)
Mix er gjort host Jørn-Arild Grefsrud ved Tuft Studio, og master er gjort av Acle Kahney hos 4D Sounds (noen kjenner han sikkert fra TesseracT).

Endret av Christopher S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.